top of page
מכתבו של ביל ווילסון לקרל יונג-מכללת טאותרפיה - קורס 12 הצעדים

להרגיש. לכאוב. לִלמוֹד. לצמוח.

אל ד"ר יונג היקר:

23 יוני בשנת 1961

 

מכתב הערכה גדול זה היה צריך להיכתב מזמן.

 

הרשה לי להציג את עצמי לראשונה כ ביל וו., מייסד שותף של האגודה לאלכוהוליסטים אנונימיים. למרות שבטח שמעת עלינו, אני בספק אם אתה מודע לכך ששיחה מסוימת שניהלת פעם עם אחד המטופלים שלך, מר רולנד האזרד, בראשית שנות השלושים, מילאה תפקיד קריטי בייסוד החברותא של אלכוהוליסטים אנונימיים.

אף על פי שרולנד הלך לעולמו מזמן, ההיזכרות מחווייתו המדהימה כשהוא נמצא תחת הטיפול אצלך הפכה ללא ספק לחלק מההיסטוריה של AA. הזיכרון שלנו להצהרותיו של רולנד על חווייתו איתך כפי שהוא תיאר אותם כדלקמן:

לאחר שמוצו האמצעים האחרים להחלמה מהאלכוהוליזם שלו, וזה היה בערך בשנת 1931 שהוא הפך למטופל שלך. אני מאמין שהוא נשאר בטיפולך אולי במשך שנה. הערצתו כלפיך הייתה חסרת גבולות, והוא הותיר בך תחושה של הרבה ביטחון.

למרבה הצער הגדול של כולנו, הוא חזר במהרה לשיכרון. בטוח שאתה היית "בית המשפט של המוצא האחרון", הוא שב שוב לטיפולך. לאחר מכן הלך בעקבות השיחה ביניכם שעתידה הייתה להפוך לחוליה הראשונה בשרשרת האירועים שהובילה להקמתו של אלכוהוליסטים אנונימיים.

ההיזכרות שלי מהסיפור שלו על אותה שיחה היא זו: ראשית, אמרת לו בכנות על חוסר התקווה שלו, בכל הנוגע לכל טיפול רפואי או פסיכיאטרי נוסף. אמירה כנה וצנועה זו שלך הייתה מעל לכל ספק אבן היסוד הראשונה עליה נבנתה מאז החברה שלנו.

כאשר אמירה כזו מגיעה מכיוון של פסיכיאטר דגול כמוך, כזה שהוא כל כך סמך עליו והעריץ אותו, ההשפעה עליו הייתה עצומה. כששאל אותך אז אם יש תקווה אחרת, אמרת לו שאולי יש, בתנאי שיוכל להפוך את עורו, שיעבור מהפך רוחני, מעין חוויה רוחנית או דתית - בקיצור, סוג של גיור אמיתי.

ציינת כיצד חוויה כזו, אם אדם עובר אותה, עשויה להרחיב את נקודת מבטו מחדש כאשר שום דבר אחר לא יכול היה לעשות זאת בעבר. אך עם זאת הזהרת, כי אף שחוויות כאלה הביאו לעיתים להתאוששות בקרב מספר אלכוהוליסטים, הן בכל זאת היו נדירות יחסית. המלצת לו להתמקם במקום שיש בו אווירה דתית ולקוות לטוב.

אני מאמין שזו הייתה עצת העצה שלך.

זמן קצר לאחר מכן הצטרף מר רולנד לקבוצות אוקספורד, תנועה אוונגליסטית שהייתה אז בשיא הצלחתה באירופה, ואתה ללא ספק מכיר אותה. אתה זוכר את הדגש הגדול שלהם על עקרונות החשבון נפש העצמי, הווידוי, ההשבה, והתמסרות של עצמך לשירות אחרים. הם הדגישו מאוד גם מדיטציה ותפילה. בסביבה הזו מצא רולנד חווית הטרנספורמציה ששחררה אותו לעת עתה מהכפייה שלו לשתות.

כשחזר לניו יורק, הוא הפך להיות פעיל מאוד עם "O.G." כאן, בהנהגתו של איש דת אפיסקופלי, ד"ר סמואל שומייקר. דוקטור שומייקר היה ממקימי התנועה ההיא, והייתה אישיות עוצמתית שנשאה כנות והשראה עצומה.

באותה תקופה (1932-34) קבוצות אוקספורד כבר עזרה למספר אלכוהוליסטים, ורולנד חש כי הוא יכול במיוחד להזדהות עם הסובלים הללו, הוא הפנה את תשומת ליבו לעזרתם של אחרים. אחד מאותם סיכויים להיות חבר ותיק שלי, אדווין ט ("אייבי") חבר יקר שלי.

אני בינתיים הייתי שקוע עמוק באלכוהוליזם ואז בנובמבר 1934 הכנסתי את עצמי עם התחייבות פנימית להפסיק לשתות. למרבה המזל הייתי תחת טיפולו של רופא - ד"ר ויליאם סילקוורת '- שהיה מסוגל להפליא להבין אלכוהוליסטים.

אבל בדיוק כמו שאתה וויתרת על רולנד, כך גם הוא ויתר עלי. זו הייתה התיאוריה שלו כי לאלכוהוליזם היו שני מרכיבים - אובססיה שהכריחה את הסובל לשתות בניגוד לרצונו ועניין נוסף שהוא העלה, היה קושי כלשהו של חילוף חומרים שהוא מכנה אז אלרגיה.

הכפייה של האלכוהוליסט הבטיחה כי שתיית האלכוהוליסט תימשך, והאלרגיה דאגה שהסובל יתדרדר לבסוף, עד שמוחו ישתבש או ימות. אף על פי שהייתי אחד הבודדים שהוא חשב שאפשר לעזור, הוא סוף סוף נאלץ לספר לי על חוסר התקווה שיש במקרה שלי;

גם אני הייתי צריך להיות כלוא. בעיניי זו הייתה מכה לפנים הוכיתי בהלם מהודעתו של הרופא. כשם שרולנד היה מוכן לחוויית הרוחנית שלו על ידך, כך הכין אותי ידידי הנפלא, דוקטור סילקוורת לעבור התמרה רוחנית.

לאחר ששמע על מצוקתי, הגיע ידידי אייבי תאצ'ר לראות אותי בבית שלי שם שתיתי לשוכרה. אז היה זה נובמבר 1934. בעיני אייבי היה חסר תקנה וסימנתי אותו כמקרה של חסר תקנה. יחד עם זאת, הוא היה במצב מאוד ברור של "שחרור רוחני", שבשום פנים ואופן לא יכול היה להסביר את את האסוציאציה בה היה לזמן קצר מאוד עם קבוצות אוקספורד. אולם מצב השחרור הברור הזה, המובחן מהדיכאון הרגיל, וזה היה משכנע להפליא.

שוב חזרתי לטיפולו של ד"ר סילקוורת ', שם הייתי יכול להתפכח שוב וכך לקבל מבט ברור יותר על חוויית השחרור של חברי, ועל גישתו של רולנד האזרד אליו.

 

התנקיתי שוב מאלכוהול, מצאתי את עצמי בדיכאון נורא. נראה לי שזה נגרם בגלל חוסר יכולתי להשיג את האמונה ולו הקלה ביותר. אייבי ביקר אותי שוב וחזר על הנוסחאות הפשוטות של קבוצות אוקספורד. זמן קצר אחרי שהוא עזב אותי נכנסתי לדיכאון עמוק עוד יותר.

בייאוש מוחלט קראתי "אם יש אלוהים, אני מבקש שיראה את עצמו." מיד הגיעה אלי הארה של השפעה ומימדים אדירים, משהו שניסיתי מאז לתאר בספר "אלכוהוליסטים אנונימיים" וב-12 הצעדים 12 המסורות.

טקסטים בסיסיים שאני שולח לך.

השחרור שלי מאובססיית האלכוהול היה מיידי. מיד ידעתי שאני אדם חופשי. זמן קצר לאחר התנסותי, ידיד אייבי הגיע לבית החולים, הביא לי עותק של "החוויה הדתית לסוגיה" של ויליאם ג'יימס.

הספר הזה נתן לי את ההבנה שלרוב חוויות הרוחניות בהם יש קונברסיה, המרה רוחנית, לא משנה מה מגוון שלהן, יש מכנה משותף לקריסת אגו בעומק החוויה. הפרט עומד אז בפני דילמה בלתי אפשרית.

במקרה שלי הדילמה נוצרה בגלל השתייה הכפייתית שלי והתחושה העמוקה של חוסר התקווה העמיקה מאוד על ידי הרופא שלי. זה העמיק עוד יותר על ידי ידידי האלכוהוליסט כשהכיר לי את פסק הדין שלך על חוסר התקווה בכבוד לרולנד האזרד.

בעקבות התנסותי הרוחנית הגיע אליי חזון של חבורת אלכוהוליסטים, שכל אחד מהם מזדהה ומעביר את החוויה שלו לאחרים שסובלים. אם כל סובל היה מביא את הבשורה על חוסר התקווה המדעית של האלכוהוליזם לכולם היה סיכוי מחדש, ייתכן שהוא יוכל להניח את היסודות עבור אחרים ופתח לחוויה רוחנית משנה חיים.

מושג זה התגלה כבסיס להצלחה כזו שהשיגה מאז אלכוהוליסטים אנונימיים.

 

זה הפך את חוויות ההמרה – הקונברסיה שעליו דיווח וויליאם ג'יימס - כמעט בסיטונאות. ההחלמה המתמשכת שלנו ברבע המאה האחרונה מונה כ -300,000. באמריקה וברחבי העולם יש כיום 8,000 קבוצות AA.

אז לך, לד"ר סנדלר מקבוצות אוקספורד, לוויליאם ג'יימס, ולרופא שלי, ד"ר סילקוורת ', אנחנו מאלכוהוליסטים אנונימיים חייבים תודות רבות על התועלת האדירה הזו שהבאתם אל חיינו.

כפי שתוכלו לראות בבירור, שרשרת האירועים המדהימה הזו למעשה החלה מזמן בחדר הייעוץ שלכם, והיא הבסיס הישיר למהפכה עולמית בטיפול בהתמכרויות וזה נבע מהענווה הבלתי נתפסת שלכם ותפישתכם וההבנה העמוקה שהייתה לכם.

רבים מחברי ה- AA הם סטודנטים לכתבים שלך מר יונג, וגם אני עבדך הנאמן קורא אותם בשקיקה. בגלל ההכרה שלך שהאדם הוא הרבה יותר מסתם כימיקל של אינטלקט, של פרשנות רגשית בשני דולרים, חיבבת אותנו במיוחד על הפוטנציאל הקיים בנו.

כיצד גדלה החברה שלנו, היא פיתחה את המסורות שלה לאחדות, ובנתה את תפקודה, תראה בטקסטים ובחוברת הקונטרס שאני שולח אליך.

כמו כן, יעניין אותך ללמוד כי בנוסף ל"חוויה הרוחנית", אנשי AA רבים מדווחים על מגוון גדול של תופעות נפשיות, שמשקלן המצטבר משמעותי מאוד. חברים אחרים - בעקבות החלמתם ב- AA - נעזרו רבות בידע של ובתרגולים שלך. מעטים ואני ביניהם הסתקרנו מה "מהטאו טה צ'ינג "וההיכרות המדהימה שלך עם אותה יצירה.

 

אנא דע לך, כי מקומך בחיבה, ובתולדות האגודה שלנו, אינו דומה לאף גורם אחר.

 

תודה רבה לך,

ביל ווילסון

מייסד שותף אלכוהוליסטים אנונימיים

תהליכי הטיפול בטאותרפיה

למכון הישראלי לטיפול בטראומה , התמכרויות, חוסר איזון נפשי, דיכאון, חרדה וחוסר תפקוד יש לנו מספר רב של דרכים לעזור לכם לחזור אל מסלול חייכם היצרני והיעיל.

מכתבו של ביל ווילסון לקרל יונג-מכללת טאותרפיה - קורס 12 הצעדים

לכל מי שזקוק לאנונימיות ואינו יכול להיחשף וזקוק למרחב אינטימי יש לנו מאגר מטפלים בכל רחבי הארץ. רבים מהצרכנים והמכורים הם אנשים מהמעמד הגבוה ומפחדים להיחשף. הפחד מוביל אותם לפסיכיאטרים שאין להם מושג איך לטפל בהתמכרויות חוץ מלתת עוד כדורים וסמים חוקיים, שזו קטסטרופה בפני עצמה.

קורס 12 הצעדים

גמילה אינה מחייבת ייסורים קשים, לכן ישנם רבים שמעדיפים להיות סטודנטים של ההחלמה ולא מטופלים, קורס 12 הצעדים מספק מסגרת התחלתית, יחד עם טיפול אישי יכול להתאים ל"מכורים" החדשים כאלה שהם מתפקדים, כאלה שמחפשים משענת לחיים ולייצר תהליך החלמה במקביל.

מרכז יום לטיפול בהתמכרויות

מרכז יום מתעוררים זו מסגרת יומית עד 5 ימים בשבוע, מסגרת אשר מתאימה למי שרוצה להיגמל במסגרת פתוחה ולעבור תהליך משנה חיים. שיטת טאותרפיה היא המובילה בישראל עם יכולת לייצר מוטיבציה לחיים, שינוי תפיסות וגישות הרסניות לחיים מלאים ומשמעותיים.

bottom of page