ללכת לטיפול באותם ימים לא רציתי, זה היה חלק מתהליך ההודאה, אבל האמת העמוקה שידעתי איזה מסע ארוך אני צריך

לעבור כדי לצאת מהדיכאון ופשוט לא היה לי כבר כוח. 

כל מי שניסה לתת לי תקווה או עצה הדפתי אותו, הדיכאון הפך להיות החבר שלי וכולם כולל כולם הפכו אוייבים של מה שנותן לי כרגע את הסיבה לאפסיות החיים שלי כפי שחוויתי אותם באותם רגעים קשים. 

האמנתי שאף אחד לא סובל כמוני ולאף אחד אין את עומק הדיכאון כפי שאני חווה ומרגיש אותו, כל רגע היה כאב אדיר ואני התפלשתי בבוץ של הסבל שהיה מנת חלקי.

כמעט שנה לקח לי להתחיל להסכים לעשות פעולות של החלמה ושחרור ולהסכים לחיות, להסכים לשחרר את הדיכאון, להסכים לחזור למעגל החיים, להסכים לחיות את החיים כפי שהם, להסכים לחפש דרך בשבילים הרבים של החיים.

לעתים זה נראה ונשמע מפחיד ונורא עבור מי שמתמודד עם דיכאון

עצם המילה מעוררת חרדה, הסתייגות, בהלה ורתיעה. לעיתים לוקח שנים להודות שקיים דיכאון, שאישה או גבר מסוימים סובלים מדיכאון. מעדיפים לחשוב שזו הרגשה רעה שתחלוף, רק לא להזכיר את המילה דיכאון.

אני זוכר שהתעוררתי בשנת 2006 והבנתי שאני בבעיה רצינית. היה לי מרכז גמילה באותו זמן, עברתי קריסה כלכלית, אך זה לווה בניפוץ של כל האידאלים, החלומות, הקשרים שהיו לי באותו זמן ועוד. נותרתי לבד, די לבד עם התהום שנפערה, לא ידעתי לאיזה כיוון אני ממשיך ולאן פונים. 

הייתי מלא זעם עצור, כעס, טינה, אשמה, בושה, כל אלה הפכו לדיכאון קליני, פיברומיאלגיה, תשישות כרונית, חרדה ועוד.

לא תפקדתי ולא יכולתי וגם לא רציתי לתפקד, האמת שלא רציתי לחיות ולא עניין אותי דבר לגבי העתיד. הדיכאון התלבש עליי כמו כפפה ליד, נכנסתי לרחמים עצמיים , והייתה לי סיבה "הייתי בדיכאון עמוק".

נשאר לי להודות שאני בדיכאון ולומר את המילה הקשה הזו, להודות בחוסר אונים שלי מול החיים, בתבוסה שלי מול החיים וזה היה קשה מאוד.

התקשרו

להכוונה טלפונית

או תפנו באנונימיות

אתם יודעים אני מטפל באנשים, יש לי תארים, עבורי להודות שאני בדיכאון ולקבל עזרה היה קשה מאוד. סירבתי להודות שהידע המקצועי שהיה לי קרס אל מול החיים, שהתיאוריות נראות כבדיחה עצובה אל מול ייסורי הנפש.

ידעתי מניסיון חיי שטיפול קונבנציונלי, טיפול בדיבור, טיפול פעם בשבוע לא יעזור לי, שאני זקוק למאמץ גדול יותר ועשייה מרובה יותר. הלכתי למורה הרוחני שלי שעסק בטיפול.

יום לפני התחלתי לצאת לעשות הליכה של שעה וחצי, מקלחת כל יום, ניסיתי לאכול למרות שכלום לא נכנס לפה, האוכל היה מחניק אותי, אבל אכלתי מה שיכולתי ואט אט החלה ההרגשה להשתפר.

המשכתי בטיפול קבוצתי שאני מאמין בו בכל ליבי, לא היה לי קל לעמוד מול אנשים ולומר, אני בדיכאון, אני לא רוצה לחיות, ואני רוצה להיעלם.

היד של החברים הייתה שם עבורי, והתחלתי אט אט לחזור לחיים, בימים ההם לא האמנתי שאני אחייך פעם, שאשמח, שארצה משהו מהחיים, שהחיים יכולים לפצות אותי באיזו שהיא צורה.

אני שמח שטעיתי, מאז למדתי תואר שני ושלישי, למדתי פסיכותרפיה, הקמתי אקדמיה לתפארת, מכללה אשר מלמדים בה מרפאים פצועים, מרפאים שעובדים מניסיון חייהם, מרפאים שמוכנים לחשוף את עצמם, להיות כנים אוטנטיים.

מי שמחפש לחיות עם מסכה, לשרת את העצמי השקרי שלו, את הפרסונה המזוייפת לא יכול ללמוד ולעבוד במכללת טאותרפיה.

למדתי שכנות מרפאה, שכנות מעניקה תקווה לאנשים, שמטופל יודע שהמטפל שלו אנושי ושהוא משתף אותו בכאביו, בקשייו, בניסיון חייו סיכויי המטופל להחלים גוברים במאות אחוזים.

אם אתה סובל מדיכאון קל, דיכאון קשה, דיכאון קליני 

אנחנו כאן עבורך..

דיכאון :

כל ההגדרות מוטלות בספק (לנוחיותכם הם נכתבו)

דיכאון הוא אחד מהפרעות מצב הרוח הנפוצות ביותר בעולם כיום. קצב החיים הקפיטליסטי מייצר מתח בלתי פוסק. מדובר במצב רגשי, נפשי ורוחני, ירוד בהפרעה של ממש, מה שעשוי  לשבש הן את איכות החיים והן את יכולת התפקוד היום יומי  של הסובלים.

דיכאון קליני (קרוי גם: דיכאון מז'ורי, מצב דיכאוני מז'ורי או אפיזודה דיכאונית מז'ורית)

ישנם סוגים שונים של דיכאון :

ישנם מספר סוגי דיכאון אשר מסווגים על פי ספר האבחון הפסכיאטרי ה- (DSM) ולפי עוצמת הסימפטומים של סוגי הדיכאון השונים.

  • דיכאון מג’ורי קליני – הוא בעל העוצמה החזקה ביותר של דיכאון,  אנו נבחין כי בו רגשות הדיספוריה, הייאוש, העצב, חוסר האונים וחוסר התקווה הם הבולטים ביותר. החיים במצב הזה הופכים לא מנוהלים, התפקודו נפגע באופן חמור (עד כדי לא לצאת מהמיטה), האדם מרוכז כל כולו בדיכאון וחייו מצטמציםבכל ההיבטים והפעילותיות בכל תחומי החיים.

  • דיכאון מתון (mild) – הסימפטומים דומים, אך עוצמתם נמוכה יותר. הפגיעה בתפקוד היומיומי מצומצמת.

  • דיסתימיה – רמה קלה של דיכאון, בדרך כלל לזמן ממושך. תחושות הדיספוריה והעצבות מלוות את האדם כמעט כל הזמן, אך הן לא פוגעות לחלוטין בתפקודיו.

  • בנוסף, ניתן להתייחס לדיכאונות הקשורים למצבים כגון דיכאון של חורף, דיכאון קדם וסתי, דיכאון לאחר לידה, דיכאון בעקבות גירושין, דיכאון בגיל המעבר, דיכאון בגיל הזהב וכדומה.

דיכאון ? אפשר לצאת מזה…

תופס אתכם "דאון" והוא לא ממש נגמר, איך תוכלו לדעת אם אתם סתם סובלים ממצב רוח רע, או שאתם ממש סובלים מדיכאון?

דיכאון: אתה לא לבד….

האם מצאת את עצמך נסוג מהחיים, החברים, המשפחה? האם אתה מרגיש חוסר תקווה לעתים, פתאום קשה לך לעשות דברים שפעם נהנית מהם או התגאית שעשית טוב? הם אתה מרגיש עייף מדיי לבצע דברים חשובים כמו התחייבויות משפחתיות או להגיע מחר לרופא? האם דיכאון הוא מחלה שנאבקת עימה בעבר ואתה פוחד שוב להתמודד איתה?

אם אתה חושב שייתכן שאתה סובל מדיכאון, אם כבר אובחנת או התנסית במחלה לפני כן, אין סיבה להרגיש בודד או לאבד תקווה. דיכאון ניתן לטיפול.

מעל ל- 120 מליון אנשים ברחבי העולם סובלים מדיכאון…

דיכאון הוא מחלה שכיחה  ומורכבת המשפיעה על 121 מליון אנשים ברחבי העולם.

כל אחד חש לעתים תחושה של עצב, דכדוך, מועקה נפשית, או מאבד עניין בסובב אותו מפעם לפעם, אך בקרב אנשים הסובלים מדיכאון קליני רגשות אלו ממשיכים להשפיע עליהם לאורך שבועות וחודשים, וללא טיפול אף עלולים להשפיע עליהם לאורך שנים.

הדיכאון נגרם בשל חוסר איזון בין שני כימיקלים במוח ובגוף, ולא נגרם באשמה של הסובל או הקרובים לו. דיכאון ניתן לטיפול, כפי שניתן לטפל במחלות אחרות. הדיכאון עשוי להיות תולדה של בעיות רגשיות לא מטופלות, שגורמות לאדם לקבל החלטות לא נכונות וכתוצאה מכך לעשות דברים בחייו שאינם גורמים לו הנאה, וחוזר חלילה.

חלק מהאנשים הלוקים בדיכאון, עלולים ללקות בדיכאון חמור יותר מהרגיל. על פי רוב הוא נגרם על-ידי אירוע מסוים, סטרס (לחץ) או תורשה. במקרים מסוימים אין גורם הנראה לעין. אצל רבים הדיכאון נעלם זמנית, וחוזר. במקרים שבהם הסימפטומים אינם נעלמים לחלוטין, יש סיכוי שהדיכאון יחזור, אך עם מתן טיפול מתאים, ההחלמה אפשרית.

המפתח ליציאה מהמצב הזה, היא הנכונות לקבל עזרה.(ראה טיפול פסיכולוגי קרא גם על טיפול בחרדה)

האם אני מדוכא?

אחד מהסימפטומים הנפוצים ביותר של הדיכאון הוא הרגשה עמוקה של ריקנות או עצב. הדבר שעשוי להפתיע הוא שאנשים רבים חווים גם סימפטומים פיזיים בנוסף לסימפטומים הרגשיים, לדוגמה: כאב גב מתמשך או עייפות.

בחנו את עצמכם. אם חווית אחד מהסימפטומים הפיזיים או הרגשיים המצוינים להלן במשך יותר משבועיים והם באופן ברור נוכחים ומפריעים לכם בחייכם, עליכם להתייעץ בנוגע אליהם עם רופא.

סימפטומים נפוצים

לעתים קרובות אני חסר מנוחה ורגזן

השינה שלי לא סדירה

אני ישן יותר מדיי

אני ישן פחות מדיי

אני לא נהנה מתחביבים/פעילות פנאי או שעות עם חברים ומשפחה

אני מתקשה להסתדר עם המחלות האחרות שלי

אני סובל מכל מיני כאבים ולא חש הקלה למרות כל הניסיונות

לעתים קרובות יש לי:

בעיות עיכול

כאבי ראש וגב

כאבים בלתי מוגדרים

כאבים בחזה

משקלי השתנה באופן משמעותי

חלק מהסימפטומים ממשיכים מעבר לשבועיים

אני מרגיש שעבודתי, משפחתי וחבריי סובלים בעקבות בעיות עלו

יש דיכאון במשפחתי

יש לי מחשבות אובדניות

תן לעצמך הזדמנות וצור קשר עכשיו – את\ה לא לבד!

אנשי המקצוע והמומחים שלנו ישמחו לסייע הטיפול מותאם אישית. השאר/י פרטיך ונחזור אליך בהקדם האפשרי או פנה/י

 

אלינו בטלפון: 03-7788766