top of page

מכתב לביל ווילסון מדר" קארל יונג | תשובתו של קרל יונג לביל | ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

מכתב זה ממשיך את הדיון מעניין בין יונג לביל וילסון על חוויות ותפיסות מסוימות. המכתב מתייחס להתמודדות עם התמכרות לאלכוהול ולהשוואה בין הרוחניות הדתית וההתמכרות. הוא נוגע גם לאתגרים של העולם המודרני ולצורך ברוחניות חדשה או תובנה דתית אמיתית כדרך להתמודד עם הקשיים האישיים והחברתיים.


מכתב לביל ווילסון מדר" קארל יונג | תשובתו של קרל יונג לביל | ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

מכתב לביל ווילסון מדר" קארל יונג | תשובתו של קרל יונג לביל | ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה
מכתב לביל ווילסון מדר" קארל יונג | תשובתו של קרל יונג לביל | ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה


המכתב שלך התקבל בברכה אמיתית.

 

אין לי יותר חדשות מרולנד, ולעתים קרובות תהיתי מה היה גורלו.

בשיחה שלנו שבעקבותיה הוא דיווח לך כראוי, היה היבט שהוא לא יודע. הסיבה  שלא יכולתי לספר לו כל מה שהיה באותם ימים,היא מפני שהייתי צריך להיות מאוד זהיר בכל מה שאמרתי.

התברר לי שכל מה שאני אומר לא מובן בכל דרך אפשרית. לכן הייתי מאוד זהיר כאשר דיברתי עם רולנד אבל מה שבאמת חשבתי עליו היה התוצאה של חוויות רבות עם אנשים מסוגו.



ספיריטוס קונטרה ספיריטום.


הכמיהה שלו לאלכוהול הייתה שוות ערך, ברמה קצת יותר נמוכה אמנם, לצמא  הרוחני של ה״אני״ שלנו לתחושת מלאות, לשלמות, כפי שבעבר זה היה בא לידי ביטוי בשפה של ימי הביניים: איחוד עם אלוהים.

איך בעצם אפשר לבטא תובנה כזו בשפה שאינה באמת מובנת בימינו?

הדרך היחידה הנכונה והלגיטימית לחוויה כזאת, היא שזה קורה לך בתוך המציאות, וזה יכול לקרות לך רק כשאתה הולך על נתיב שמוביל אותך להבנה גבוהה יותר.

 

ייתכן שאתה תהיה מובל למטרה זו על ידי מעשה של חסד או באמצעות קשר אישי וכן עם חברים, או באמצעות חינוך גבוה יותר של התודעה מעבר לגבולות הרציונליזם.

אני רואה ממכתבך שרולנד בחר בדרך השנייה, שהייתה, תחת הנסיבות שהיו ,ללא ספק, הטובה ביותר עבורו.

 

אלו הן הסיבות למה אני לא יכול לתת הסבר מלא ומספק לרולאנד, אבל אני מסכן את עצמי איתך, כי אני מסיק מהמכתב המאוד הגון וישר שלך שרכשת נקודת מבט שהיא מעל לקלישאות המטעות שאדם רגיל בדרך כלל שומע על אלכוהוליזם.

 

 

אתה רואה, "אלכוהול" בלטינית הוא "ספיריטוס" ואתה משתמש באותה מילה גם לחוויה הדתית הגבוהה ביותר וגם עבור הרעל משחית ביותר.

 

 

לכן הנוסחה לפנינו המועילה היא: ספיריטוס קונטרה ספיריטום.

אני משוכנע לחלוטין שהעיקרון הרע השורר בעולם הזה כיום, מוביל את הצורך לרוחניות מסוג אחר, אשר אינו מוכר לנו, אם לא ילכו אנשים לאבדון, אם הם הרוע לא נוטרל, או, על ידי תובנה דתית אמיתית או על ידי קיר מגן של קהילה אנושית.

אדם רגיל, שאינו מוגן על ידי פעולה מלמעלה ומבודד בחברה, לא יכול להתנגד לכוחו של אותו כוח רשע, שנקרא בצדק מאוד השטן.

 

אבל השימוש במילים כאלה מעוררות כל כך הרבה טעויות שראוי רק לשמור על מרחק מהם ככל האפשר.

 

מודה לך שוב על המכתב האדיב שלך



מכתב לביל ווילסון מדר" קארל יונג | תשובתו של קרל יונג לביל | ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה
מכתב לביל ווילסון מדר" קארל יונג | תשובתו של קרל יונג לביל | ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה


המכתב מביא לידי ביטוי את המאבק הפנימי והחיצוני של אדם שמתמודד עם התמכרות לאלכוהול, ומנסה לחפש דרכים חדשות להתמודד עם זה. הוא מדגיש את החשיבות של רוחניות או תובנה דתית בעידן המודרני, כדי להבין ולהתמודד עם הקושיים האישיים והחברתיים שעלולים להתעורר במהלך התהליך של התמכרות. המכתב גם מתייחס לשימוש בשפה דתית ולכוחות הרעים המתעוררים באדם, ומעיד על המאבק להבין ולהתמודד עם האתגרים האלה בדרכים מודרניות ורוחניות.



"טוב בלי רע הוא כמו למעלה בלי למטה... להפוך את רדיפת הטוב לאידיאל הוא כמו המאמץ להיפתר מהשמאל על ידי פנייה קבועה לימין. מסתובבים במעגל."


המסקנה של ד"ר מזרחי אברהם


המסקנה העיקרית מהמכתב היא כי עלולים להיות דרכים חדשות להתמודד עם התמכרות ועם האתגרים הרוחניים והאישיים שעלולים להתעורר בעקבותיה. נראה שהמחבר מעדיף להתבונן במציאות מודרנית וברוחניות שמתאימה לעידן הנוכחי, במקום להישען רק על מסורות דתיות ישנות. כמו כן, נראה שהמחבר מבין את החשיבות של השימוש בשפה דתית או רוחנית על מנת להבין ולהתמודד עם האתגרים הרוחניים והאישיים המודרניים.



נקודות מרכזיות מהמכתב:


1. התמודדות עם התמכרות לאלכוהול: המכתב מתעקש על החשיבות של הבנת והתמודדות עם התמכרות לאלכוהול והאתגרים הרוחניים והאישיים שמתעוררים במהלך תהליך זה.

2. החשיבות של רוחניות או תובנה דתית: המכתב מדגיש את הצורך ברוחניות או בתובנה דתית כדי להבין ולהתמודד עם האתגרים הנובעים מהתמכרות ומהחיים המודרניים.

3. שימוש בשפה דתית להבנת המציאות המודרנית: המכתב מציין את השימוש בשפה דתית ככלי להבנת המציאות המודרנית ולהתמודדות עם האתגרים שבה.

4. התמודדות עם הכוחות הרעים באדם: נעשה דיון על החשיבות של התמודדות עם הכוחות הרעים באדם, המתגלים בעקבות התמכרות ובמציאות המודרנית, והצורך במודעות רוחנית למאבק בהם.

5. החיפוש אחר דרכים חדשות להתמודד עם האתגרים: נכון למכתב, נראה שהמחבר מחפש דרכים חדשות ומודרניות להתמודד עם האתגרים הרוחניים והאישיים שמתעוררים במהלך התהליך של התמכרות.


עצות מעשיות מכללת טאותרפיה


הנה כמה עצות מעשיות שיכולות לעזור בהתמודדות עם התמכרות לאלכוהול:



1. בקשת עזרה: אל תהסס לבקש עזרה ממקצועיים כמו רופאים, יועצים פסיכולוגיים או קבוצות תמיכה. הם יכולים לספק כלים ותמיכה שיכולים להיות מאוד מועילים.

2. סביבת תמיכה: חשוב לסבול מהתמכרות לאלכוהול בסביבת שתומכת בך. זה יכול לכלול חברים ומשפחה שמבינים ומסייעים לך, וגם חיפוש אחר קבוצות תמיכה כמו AA.

3. פיתוח תוכנית התמודדות: ייצור תוכנית התמודדות יעילה ומבוססת על מטרות ואסטרטגיות יכול לעזור לך להתמודד עם קשיים ולהקל על תהליך השיקום.

4. שימור קריאה ותרבות בריאה: פעילויות כמו תרגול, קריאה והקשבה למוסיקה יכולות להיות סיוע טוב בשמירה על רוח בריאה ועל עצמה חזקה.

5. מניעת טריגרים: נסו לזהות את הגורמים שמפעילים לחץ ומפעילים חרף על התנהגות הצרכנית שלך, ונסו להימנע מהם ככל האפשר.

6. פיתוח מיומנויות ניהול רגשות: למדו כיצד לנהל רגשות ברגעים של לחץ ותסכול, והשקיעו זמן באומנויות כמו רגיעה והתמקדות.

7. שמירה על בריאות פיזית: תרגלו בקביעות, אכילה בריאה ושינה מספיקה. הבריאות הפיזית תורמת לרוחניות חזקה וליכולת להתמודד עם אתגרים.



מכתב לביל ווילסון מדר" קארל יונג | תשובתו של קרל יונג לביל | ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה


Comentários


bottom of page