top of page

הו'אופונפונו - HOOPONOPONO | יו לן מייסד גישת אפס המגבלות לניקוי פנימי והחלמה.

Updated: Apr 5

המפתח לשינוי אמיתי והשגת חופש פנימי טמון ביכולת לקחת אחריות מלאה על החוויה הפנימית והחיצונית שלנו. ד"ר איהאליאקאלה הו לן, איש רוח ומטפל, חולק את התובנות העמוקות שלו לגבי הקשר בין המודע לתת-מודע ואופן השפעתם על תפיסת המציאות שלנו.


HOOPONOPONO - הו'אופונפונו | יו לן מייסד גישת אפס המגבלות לניקוי פנימי והחלמה


מבוא: גישה רוחנית עמוקה לטרנספורמציה


ההו׳אופונופונו, שיטה רוחנית עתיקה מהוואי, מציעה דרך ייחודית להתמודדות עם אתגרי החיים ולהשגת שלווה פנימית. בבסיס הגישה עומדת ההבנה כי כל אדם אחראי על המציאות הפנימית והחיצונית שלו, וכי הדרך לשינוי ולריפוי עוברת דרך ניקוי עצמי ולקיחת אחריות מלאה על החוויות והרגשות שלנו. השיחה עם ד"ר איהאליאקאלה הו לן, מורה מוכר של השיטה, מאירה את העקרונות המרכזיים של ההו׳אופונופונו ומספקת הדרכה מעשית ליישומם בחיים.


המסר העיקרי העולה מתוך השיחה עם ד"ר איहאליאקאלה הו לן הוא שתהליך ההו׳אופונופונו מתמקד בניקוי פנימי ולקיחת אחריות אישית על המציאות הפנימית והחיצונית של האדם. התהליך מבוסס על ההבנה כי בני האדם נושאים בתוכם "נתונים" או זיכרונות משותפים המגבילים אותם ומונעים מהם לחוות את מצבם הטבעי של חופש, אהבה ושלווה.


על פי ד"ר הו לן, המצב הראשוני של בני האדם, כפי שנוצרו בתחילת הקיום, היה מצב של "אפס" - ריקות מוחלטת, היעדר נתונים והתנסות בשלמות ובאושר עילאי. אולם, במהלך החיים, נתונים וזיכרונות מגבילים נאספים בתוך כל אדם, ויוצרים סבל ומגבלות.


המטרה המרכזית של תהליך ההו׳אופונופונו היא לשחרר את הנתונים המגבילים הללו ולחזור למצב הטהור והחופשי של ה"אפס". הדרך לעשות זאת היא באמצעות ניקוי פנימי ולקיחת אחריות מלאה על כל החוויות והרגשות העולים. בכל פעם שמופיע רגש או מחשבה מאתגרים, האדם מכוון את עצמו פנימה ומתייחס אל הנתון הפנימי הזקוק לניקוי ושחרור, במקום להאשים או לשפוט את הסביבה החיצונית.


ד"ר הו לן מדגיש כי המטרה אינה "לרפא" או "להציל" אחרים, אלא לקחת אחריות על התהליך הפנימי של האדם עצמו. כאשר אדם משחרר את הנתונים המגבילים שלו, הוא למעשה תורם לריפוי הקולקטיבי ומאפשר לאחרים לשקף זאת. הדוגמה לכך היא האופן שבו המטופלים בבית החולים הפסיכיאטרי החלו להראות שיפור משמעותי כתוצאה מתהליך הניקוי של ד"ר הו לן עצמו, מבלי שהוא התמקד בריפוי שלהם באופן ישיר.


על פי ד"ר הו לן, המידע האגור בתת-מודע הוא זה שמכתיב את מה שאנו חווים ורואים. כל אירוע, אדם או נסיבה חיצונית הם למעשה השתקפות של המידע הפנימי שלנו. לכן, אם נרצה לחולל שינוי אמיתי, עלינו להתמקד בשינוי פנימי ולקיחת אחריות מלאה על עולמנו הפנימי.


הדרך לעשות זאת היא באמצעות תהליך ההו'אופונופונו, שיטה הוואית עתיקה לטיהור והשגת שלווה. התהליך מתבסס על ארבעה צעדים פשוטים אך עוצמתיים: אני מצטער, בבקשה סלח לי, אני אוהב אותך, תודה. באמצעות צעדים אלה, אנו יכולים לפנות אל המידע השלילי בתוכנו, לקבל אותו באהבה ולשחרר אותו.


כאשר אנו משחררים את המידע הישן והמגביל, אנו מגיעים למצב של "אפס" או "ריקנות". זהו מצב של חוסר, אך גם של פוטנציאל אינסופי. כשאנו מרוקנים את עצמנו ממידע ונתונים ישנים, אנו פותחים מרחב לידע חדש, להשראה ולאפשרויות בלתי מוגבלות.


עם זאת, רוב האנשים תקועים במידע ובזיכרונות של העבר מבלי להיות מודעים לכך. הם חיים על פי תסריטים ודפוסים ידועים מראש, ללא יכולת לחרוג מהם. זוהי מעין "תרדמת" שממנה ניתן להתעורר רק על ידי מודעות והתבוננות פנימית.


ההו'אופונופונו מזמין אותנו להיות שותפים פעילים בעיצוב המציאות שלנו. על ידי לקיחת אחריות מלאה על המידע בתוכנו ועל האופן שבו אנו תופסים את העולם, אנו הופכים לאדונים של חיינו. אנו מבינים שהאויב האמיתי היחיד הוא הזיכרונות והשיפוטיות שלנו, ושבכוחנו לשנות זאת.


התהליך דורש תרגול ומחויבות. עלינו להיות מוכנים להתבונן פנימה, לזהות דפוסים חוזרים ולהיות נכונים לוותר על מה שמגביל אותנו. זה לא תמיד קל, אך השחרור וההקלה שמגיעים בעקבותיו שווים את המאמץ.


ככל שנתרגל יותר את ההו'אופונופונו ונשחרר את המידע הפנימי המגביל, כך נחווה יותר חופש, שלווה ושמחה. נוכל לחיות מתוך מקום של אפס, מחוברים למקור הפנימי של חוכמה ויצירתיות. נהיה מסוגלים לברוא את המציאות שלנו מחדש בכל רגע נתון.


ד"ר הו לן מזכיר לנו שהשינוי מתחיל בנו. ברגע שניקח אחריות מלאה על עולמנו הפנימי, נוכל לעצב מחדש את המציאות החיצונית. המפתח לחופש אמיתי טמון בשחרור העבר ובבחירה מחודשת בכל רגע. כשנגיע לנקודת האפס, לשקט הפנימי, נתחבר למקור האינסופי של אהבה וחוכמה הטמון בתוכנו.


ההו'אופונופונו הוא הרבה יותר מאשר טכניקה או שיטה. זוהי הזמנה להתעוררות, להתמרה ולריפוי. זוהי דרך חיים המאפשרת לנו לחיות בהרמוניה עם עצמנו ועם העולם סביבנו. ככל שנהיה מוכנים לקחת אחריות, לאהוב ולסלוח, כך נזכה לחוות את השפע והקסם האינסופיים של החיים.



תהליך הריפוי והשחרור מתחיל בנקיטת אחריות מלאה על כל מה שמתרחש בתוך האדם. כל אדם מכיל בתוכו תוכנות, זיכרונות ומידע שמניעים אותו באופן לא מודע. הבחירה האמיתית היחידה שיש לאדם היא האם להשתחרר מהמידע הזה או להישאר אסור בו. כאשר משתחררים ממידע זה, מתחברים למקור ולהשראה הפנימית.


השפה והמחשבה מהוות מגבלה, מכיוון שהן מבוססות על זיכרונות ותוכנות קיימות. אמנים אמיתיים יוצרים ישירות מהמקור, מבלי להיות מודעים לתהליך עצמו. האמת והיופי נמצאים מעבר להבנה האנושית הרגילה.


כאשר אדם משתנה ומשתחרר בתוכו, הוא משפיע על כל הסובבים אותו, מכיוון שכולם מחוברים ברמה עמוקה. השלווה הפנימית של האדם היא תנאי מוקדם לשלום בעולם החיצוני.


תהליך הניקוי הפנימי מתרחש על ידי בקשת סליחה והרפיה מכל המידע הרגשי והמנטלי השלילי שנצבר בתוך האדם. כשמשתחררים מספיק, הפעולות וההחלטות הנכונות מתרחשות באופן טבעי ואינטואיטיבי, מבלי להיות מונעות על ידי תוכנות ודפוסים מן העבר.


כל אדם אחראי על התהליך האישי שלו ועל המסע הפנימי שהוא עובר. לא ניתן לשכנע או להכריח מישהו להשתנות - ההחלטה וההתמדה בניקוי חייבות לבוא מבפנים. ביטחון מלא בתהליך ובחוכמה הפנימית הם המפתח.


כשמתבוננים פנימה ומזהים את המחשבות, האמונות והדפוסים המגבילים, ניתן להתחיל להרפות מהם בעדינות. הצעדים הקטנים יוצרים שינוי גדול בהדרגה. חשוב להתחיל כל יום בכוונה לשחרור ולחיבור, ולסיים כל יום עם הכרת תודה למסע ולשחרור שהתרחש.


החופש האמיתי נמצא בהבנה שבכל רגע אנו יכולים לבחור מחדש, לנקות את עצמנו ולהתחבר שוב למהות שלנו. זהו תהליך מתמשך של גילוי עצמי, ענווה וריפוי. כל רובד שנחשף מוביל אותנו קרוב יותר לאור הפנימי שתמיד זרח בתוכנו.


החיים הופכים לזרימה של חסד והשראה כאשר האדם הופך להיות ערוץ נקי לאהבה האינסופית של היקום. זוהי הזכות והאחריות העמוקה ביותר של כל אחד ואחת - לזכור מי אנחנו באמת, ולאפשר לעצמנו לזרוח.







השינוי מתחיל בך:


ההו'אופונופונו: הדרך לחופש פנימי ושינוי חיים


מבוא: חשיבות לקיחת האחריות על החוויה הפנימית


החיים מלאים באתגרים, קשיים ומכשולים. לעתים קרובות, אנו נוטים להאשים גורמים חיצוניים כמו אנשים אחרים, נסיבות החיים או מזל רע כשדברים לא מסתדרים כמו שרצינו. אולם, האמת היא שהמפתח לשינוי אמיתי וחופש פנימי טמון דווקא בתוכנו. ד"ר איהאליאקאלה הו לן, פילוסוף ומורה רוחני, מאמין שהדרך לחיים מאושרים ומספקים יותר עוברת דרך לקיחת אחריות מלאה על החוויה הפנימית שלנו ועל האופן שבו אנו תופסים את המציאות.


לקיחת אחריות מלאה - צעד ראשון בדרך לשחרור


תהליך הריפוי והשחרור של האדם מתחיל ברגע שהוא מחליט לקחת אחריות מלאה על כל מה שמתרחש בתוכו. כל אדם נושא בתוכו שכבות רבות של תוכנות, זיכרונות ומידע שצברו במהלך חייו, אשר מניעים אותו לפעול בדרכים לא מודעות. רובנו חיים בתחושה שאנחנו נשלטים על ידי כוחות חיצוניים, אך האמת היא שהבחירה האמיתית היחידה שיש לנו היא האם לשחרר את עצמנו מהמידע הפנימי המגביל, או להמשיך להיות אסורים בו. ברגע שמקבלים אחריות מלאה על המציאות הפנימית, נפתחת הדלת להתחברות מחודשת עם המקור והחוכמה הטמונים בתוכנו.


הקשר בין המודע לתת-מודע ותפיסת המציאות


ד"ר הו לן מסביר שקיים קשר הדוק בין המודע לתת-מודע שלנו, וששניהם משפיעים באופן ישיר על האופן שבו אנו חווים את המציאות. המידע האגור בתת-מודע שלנו, הכולל זיכרונות, אמונות ותבניות חשיבה, מכתיב למעשה את מה שאנו רואים, מרגישים וחווים בחיינו. כל מה שמתרחש בעולם החיצוני, בין אם מדובר באנשים, אירועים או נסיבות, הוא בעצם השתקפות של עולמנו הפנימי. לכן, אם ברצוננו לחולל שינוי אמיתי ומשמעותי, עלינו להתמקד בשינוי הפנימי ולקחת אחריות מלאה על המציאות שלנו.


המנטרה של ההו׳אופונופונו: "אני אוהב אותך, אני מצטער, אנא סלח לי, תודה"


כדי לסייע בתהליך הניקוי, ההו׳אופונופונו מציע את השימוש במנטרה "אני אוהב אותך, אני מצטער, אנא סלח לי, תודה". המנטרה מבטאת את היחס של קבלה, חמלה ונכונות להרפות שאנו מפנים כלפי הילד הפנימי הסובל בתוכנו. באמצעות חזרה על המילים הללו, אנו למעשה מכירים בנתונים המגבילים, מביעים חמלה כלפי הכאב שהם יוצרים, ומבקשים מהם להשתחרר. זהו תהליך עדין ועוצמתי, המאפשר לנו לפתוח את הלב ולהתמסר לתהליך הניקוי.


תהליך ההו'אופונופונו: שחרור המידע השלילי והשגת שלווה


הדרך לעשות זאת, על פי ד"ר הו לן, היא באמצעות תהליך ההו'אופונופונו. זוהי שיטה עתיקה מהוואי המבוססת על ארבעה צעדים פשוטים אך עוצמתיים: אני מצטער, בבקשה סלח לי, אני אוהב אותך, תודה. באמצעות אמירת המילים הללו וכוונתן כלפי המידע השלילי בתוכנו, אנו יכולים להתחיל בתהליך של טיהור פנימי. כשאנו פונים אל הכאב, הפחד, הכעס או הטינה שאנו נושאים, מכירים בהם ומקבלים אותם באהבה, אנו למעשה משחררים אותם ויוצרים מרחב לאנרגיות חדשות וחיוביות יותר. התהליך מאפשר לנו להשיל מעלינו את נטל העבר ולחיות ברגע הנוכחי מתוך תחושת חופש ושלווה.


הגעה ל"אפס": המרחב של פוטנציאל אינסופי


כאשר אנו מצליחים לשחרר את המידע הישן והמגביל, אנו מגיעים למצב שד"ר הו לן מכנה "אפס" או "ריקנות". זהו מצב של היעדר מידע, אך בו זמנית גם מצב של פוטנציאל אינסופי. כשאנו מרוקנים את עצמנו מתבניות חשיבה ואמונות מגבילות, אנו יוצרים מרחב לידע חדש, לרעיונות מקוריים ולאפשרויות בלתי מוגבלות. מצב ה"אפס" מאפשר לנו להתחבר למקור העמוק של חוכמה ויצירתיות הטמון בכל אחד מאיתנו. זהו מצב של התעוררות והארה, שבו אנו יכולים לחוות את החיים במלוא עוצמתם ולהגשים את הפוטנציאל האמיתי שלנו.


מצב ה"אפס": החזרה הביתה לחופש ולשלמות


על פי הקוסמולוגיה של ההו׳אופונופונו, המצב הראשוני של בני האדם היה מצב של "אפס" - ריקות מוחלטת, היעדר נתונים וחיבור לאושר עילאי. במצב זה, כפי שמתאר אותו ד"ר הו לן, אין צורך לחשוב, לעבוד או להתמודד עם אתגרי החיים. זהו מצב של חופש מוחלט, שבו האדם חווה את הווייתו כאינסופית ומושלמת. עם זאת, ברגע שנתונים מגבילים נכנסים לתמונה, האדם מתרחק ממצב ה"אפס" ומאבד את הקשר למקור.



השבירה של דפוסים ותסריטים ישנים


למרבה הצער, רוב האנשים אינם מודעים לכך שהם חיים על פי מידע מהעבר. הם לכודים בתסריטים חוזרים ונשנים, בדפוסי חשיבה ובהתנהגויות שאינם תורמים לאושרם ולרווחתם. הם חיים מתוך תרדמת, כשהם מונעים על ידי פחדים, כאבים וציפיות מגבילות. כדי להשתחרר מהכבלים הללו, נדרשת מודעות עמוקה ונכונות להתבונן פנימה. עלינו להיות מוכנים לזהות את הדפוסים השליליים החוזרים בחיינו ולשאול את עצמנו: האם המחשבות, האמונות וההתנהגויות הללו באמת משרתות אותנו? האם הן מקרבות אותנו לחיים שאנו רוצים לחיות? ברגע שנשים לב לתסריטים המגבילים, נוכל להתחיל לשנות אותם ולבחור בדרך חדשה.


"הנתונים" המגבילים: זיכרונות משותפים כמקור הסבל


אחד המושגים המרכזיים בהו׳אופונופונו הוא קיומם של "נתונים" או זיכרונות משותפים המגבילים את בני האדם ומונעים מהם לחוות את מצבם הטבעי של חופש ושלווה. ד"ר הו לן מסביר כי במהלך החיים, כל אדם צובר בתוכו נתונים וזיכרונות הגורמים לסבל, לפחדים ולדפוסי חשיבה ופעולה מגבילים. הנתונים הללו נוצרים כתוצאה מחוויות טראומטיות, אמונות שליליות וכאב לא מעובד, והם מונעים מאיתנו להתחבר למהות האמיתית והחופשית שלנו.


לקיחת אחריות ועיצוב מציאות חדשה


ההו'אופונופונו מזמין אותנו להפוך לאדונים של חיינו, לשותפים פעילים בעיצוב המציאות שלנו. כשאנו מבינים שהמציאות החיצונית היא השתקפות של עולמנו הפנימי, אנו תופסים שבכוחנו לשנות אותה. על ידי לקיחת אחריות מלאה על המחשבות, הרגשות והתגובות שלנו, אנו הופכים למעצבים של החוויה שלנו. אנו מפסיקים להאשים אחרים או נסיבות חיצוניות, ומתחילים לבחור בכוונה את האופן שבו אנו מגיבים ופועלים בעולם. זהו תהליך מעצים המאפשר לנו לצאת ממעגל הקורבנות ולהפוך ליוצרים של חיינו.


תרגול ההו'אופונופונו וההתמרה הפנימית


כמו כל תהליך של צמיחה והתפתחות, גם ההו'אופונופונו דורש תרגול ומחויבות. עלינו להקדיש זמן מדי יום להתבוננות פנימית, לזיהוי המידע השלילי ולשחרורו באמצעות ארבעת הצעדים. ככל שנתמיד בתרגול, כך נחווה יותר חופש, קלות ושמחה. נגלה שאנו מסוגלים להתמודד טוב יותר עם אתגרי החיים, לתקשר ביעילות רבה יותר ולחוות יחסים מספקים ומזינים יותר. התהליך אמנם לא תמיד קל, אך הפירות שהוא מניב - תחושת שלווה, חיבור עמוק לעצמנו ולאחרים, וחיים המכוונים על ידי אהבה ולא פחד - הופכים אותו לשווה את המאמץ.


החיבור למקור הפנימי של חוכמה ואהבה


ככל שנתרגל את ההו'אופונופונו ונשחרר את המידע המגביל, כך נוכל לחיות יותר ויותר מתוך מצב ה"אפס". במצב זה, אנו מחוברים למהות האמיתית שלנו, למקור העמוק של חוכמה, אהבה ויצירתיות הטמון בכל אחד מאיתנו. כשאנו פועלים מהמקום הזה, אנו חווים תחושה עמוקה של שייכות, של אחדות ושל משמעות. אנו מבינים שכולנו קשורים זה לזה ולמארג הגדול של החיים, ושלכל אחד מאיתנו יש תפקיד ומטרה ייחודיים. החיבור הזה מאפשר לנו לחיות חיים מלאי השראה, תשוקה ושירות.


השינוי מתחיל בך


ד"ר הו לן מזכיר לנו שהשינוי האמיתי תמיד מתחיל בתוכנו. אנחנו אלה שבוחרים כיצד להגיב למציאות, אנחנו אלה שיכולים לשחרר את העבר ולברוא עתיד חדש. כשאנו לוקחים אחריות מלאה על עולמנו הפנימי, על המחשבות, האמונות והרגשות שלנו, אנו משנים לא רק את חיינו שלנו, אלא גם את העולם סביבנו. כל אחד מאיתנו הוא כמו אבן שנזרקת לאגם - ההשפעה שלנו מדדה החוצה ונוגעת באינספור חיים אחרים. לכן, אם נרצה לראות עולם של אהבה, חמלה והרמוניה, עלינו להתחיל בעצמנו. עלינו להיות השינוי שאנו רוצים לראות בעולם.


שפה ומחשבה כמגבלות


השפה והמחשבה האנושית, על אף היותן כלים רבי עוצמה, לעתים קרובות מהוות מגבלה עבורנו. הן מבוססות על זיכרונות, דפוסים ותוכנות שנצברו בעבר, ומונעות מאיתנו לחוות את המציאות בצורה בתולית וטרייה. לעומת זאת, יוצרים אמיתיים כמו אמנים דגולים, יוצרים ישירות מהמקור הפנימי שלהם, בלי להיות מוטרדים או מוגבלים על ידי התהליך המנטלי. הם מחוברים לאמת וליופי שנמצאים מעבר לתפיסה האנושית הרגילה, ומאפשרים להם לזרום דרכם ללא הפרעה.


ההשפעה של השינוי הפנימי על העולם


כאשר אדם עובר שינוי עמוק ומשתחרר מהמגבלות הפנימיות שלו, ההשפעה שלו על הסביבה היא בלתי נמנעת. כולנו מחוברים זה לזה ברמות עמוקות, וכל שינוי שמתרחש בתוכנו יוצר גלים שמשפיעים על כל מי שנמצא סביבנו. כשאנחנו מוצאים שלווה ושלום בתוך עצמנו, אנחנו הופכים לנוכחות מרגיעה ומאזנת עבור אחרים. למעשה, השלווה הפנימית של האדם היא תנאי הכרחי ליצירת שלום אמיתי בעולם החיצוני.


ניקוי פנימי - הדרך לשחרור


הדרך לשחרור עצמי עוברת דרך תהליך של ניקוי פנימי. תהליך זה כרוך בהתבוננות כנה פנימה, בזיהוי המטענים הרגשיים והמחשבתיים השליליים שנצברו בנו, ובבקשת סליחה והרפיה מהם. ככל שמשחררים יותר מהמידע הלא רצוי הזה, כך אנו הופכים לערוץ נקי יותר לחוכמה הטבעית שלנו. כתוצאה מתהליך זה, הפעולות, ההחלטות וההתנהגויות שלנו הופכות לזורמות ואינטואיטיביות יותר, ופחות מונעות על ידי פחדים ודחפים ישנים.


צעדים קטנים לשינוי גדול


כשמתחילים להתבונן פנימה בכנות, מזהים בהדרגה את המחשבות, האמונות והדפוסים המגבילים שהנחו אותנו במשך שנים. תהליך השינוי מתחיל בצעדים קטנים - מודעות רגעית, נשימה עמוקה, בחירה לפעול בצורה שונה. ככל שמתרגלים לאורך זמן, הצעדים הקטנים מצטברים ויוצרים תמורות משמעותיות בחיים. כדאי להתחיל כל יום עם כוונה מודעת לשחרר את הישן ולהתחבר מחדש לעצמי האמיתי, וכן לסיים כל יום עם הכרת תודה על ההזדמנויות לחוות התעוררות והתרחבות של התודעה.


החופש שבבחירה מחדש


החופש האמיתי שלנו טמון ביכולת לבחור מחדש בכל רגע נתון. למרות שנדמה לעתים שאנחנו לכודים בדפוסים ובהרגלים ישנים, תמיד יש בנו היכולת לעצור, לנשום, לנקות את עצמנו מבפנים ולהתחבר שוב למהות הזורמת והאינסופית שלנו. זהו מסע מתמשך של התעוררות עצמית, שדורש מאיתנו להתבונן שוב ושוב בכל רובד חדש שמתגלה, ולאפשר את הריפוי שלו. ככל שעושים זאת, אנו מתקרבים יותר ויותר אל האור הפנימי שמעולם לא כבה בתוכנו.


זרימה של חסד והשראה


כשאדם הופך בהדרגה לכלי נקי ושקוף יותר, החיים מקבלים גוון חדש לגמרי. במקום מאבק ועייפות, מתחילים לחוות יותר ויותר רגעים של חסד, יופי והשראה. האדם הופך למעין ערוץ זורם שדרכו יכולה לפעול אהבת היקום האינסופית, ללא הפרעות וחסימות. זוהי זכות עצומה, ובה בעת גם אחריות עמוקה - להיות שומרי הסף של התודעה שלנו, לזכור ולכבד את המהות האלוהית שקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו.


לאפשר לעצמנו לזרוח


בסופו של דבר, המטרה האמיתית של המסע הפנימי היא פשוט לאפשר לעצמנו לזרוח. כשמסירים את כל השכבות המיותרות, את כל הפחדים והספקות והאשליות, מה שנשאר הוא העצמי האמיתי שלנו - טהור, שלם ובוהק. ככל שמטפחים את הקשר עם העצמי הזה, כך החיים הופכים למלאי משמעות, שמחה ואהבה. זהו תהליך הדורש אומץ, כנות והתמדה, אך התוצאות שלו הן החופש, השלום והסיפוק העמוקים ביותר שאנו יכולים להשיג כבני אנוש. זוהי ההזמנה שלנו - לחזור הביתה אל עצמנו, ולאפשר לאורנו הייחודי להאיר את העולם.



ריפוי דרך דוגמה אישית: הסיפור של בית החולים הפסיכיאטרי


אחד הסיפורים המרתקים העולים בשיחה עם ד"ר הו לן הוא חווייתו בבית חולים פסיכיאטרי, שם עבד במשך תקופה. באמצעות תהליך הניקוי האישי שלו, ללא מיקוד ישיר בריפוי המטופלים, ד"ר הו לן היה עד לשינויים משמעותיים במצבם של המאושפזים. אלימות ומתח פחתו, וחדרי הבידוד כמעט ולא היו בשימוש. הסיפור ממחיש את ההשפעה העמוקה שיש לעבודה הפנימית של כל אדם על סביבתו, ואת האופן שבו ניקוי עצמי יכול לתרום לריפוי קולקטיבי.


השחרור מרעיונות שגויים: אהבה, חמלה ו"הצלת" אחרים


בנקודה מעניינת בשיחה, ד"ר הו לן מערער על מושגים מקובלים כמו אהבה וחמלה, ומכנה אותם "שטויות". הוא מסביר שכאשר אדם מגיע למצב של אפס אמיתי, הוא למעשה משוחרר גם מרגשות אלה, והופך להיות "כלום". עמדה זו עשויה להיות מפתיעה ומאתגרת, אך היא מדגישה את ההבחנה בין רגשות מותנים לבין החופש והשלמות הטבעיים שלנו. ד"ר הו לן גם שולל את הרעיון של "הצלת" או ריפוי אחרים, ומדגיש שוב ושוב את החשיבות של לקיחת אחריות על התהליך הפנימי של כל אדם.


החיבור לאלוהי שבתוכנו: ראייה מעבר לנתונים


אחת המטרות העמוקות ביותר של ההו׳אופונופונו היא להתחבר מחדש לאלוהי הקיים בתוך כל אדם. כפי שמסביר ד"ר הו לן, כאשר אנו משתחררים מהנתונים המגבילים ומהמשכנתא שהם יוצרים על נשמתנו, אנו יכולים לראות את עצמנו ואת הסובבים אותנו דרך עיניים חדשות. במקום להיות שקועים בשיפוטיות ובפחד, אנו מתחילים לראות את השלמות והאינסוף הטמונים בכל אדם. זוהי הזמנה לחוות את העולם ממקום של יראת כבוד, השתאות והכרת תודה על הפלא שהוא החיים.



סיכום


ההו'אופונופונו הוא יותר מסתם טכניקה או כלי - זוהי הזמנה להתעוררות, לטרנספורמציה ולריפוי עמוק. זוהי דרך חיים הקוראת לנו לקחת אחריות מלאה על החוויה שלנו, לשחרר את הכבלים של העבר ולחיות בהווה מתוך אהבה, אמת וחופש. ככל שנהיה מוכנים להתבונן פנימה, לאמץ את עצמנו ולהתחבר מחדש לחוכמה הפנימית שלנו, כך נוכל לחולל ניסים בחיינו וליצור מציאות חדשה ומופלאה. זוהי מסע מופלא של גילוי עצמי, צמיחה והגשמה - מסע ששווה לצעוד בו, צעד אחר צעד, עם אהבה וחמלה בלב.


השיחה עם ד"ר איהאליאקאלה הו לן על ההו׳אופונופונו היא הזמנה עוצמתית למסע של גילוי עצמי, ריפוי וחיבור מחדש למהות הפנימית שלנו. באמצעות האומץ להתבונן פנימה, לקחת אחריות על הנתונים המגבילים שלנו ולשחרר אותם בעדינות, אנו יכולים לחזור הביתה לחופש ולשלמות שהם מולדתנו האמיתית. התהליך דורש מחויבות, אומץ וחמלה כלפי העצמי, אך הפירות שהוא מניב - שקט נפשי, שמחה והתעוררות רוחנית - הם בעלי ערך עצום. ההו׳אופונופונו מזמין אותנו להרפות מההיאחזות במושגים מוגבלים של אהבה, חמלה והצלת אחרים, ולגלות מחדש את האהבה האינסופית והאחדות הבסיסית שמחברת את כולנו. זהו מסע השואף להפוך את חיינו לביטוי חי של הקסם, היופי והשלמות הטמונים בלב כל אחד ואחת מאיתנו.




החיים כמשחק של מידע ותבניות חשיבה


החיים הם מסע מורכב המעוצב על ידי מידע ותבניות חשיבה הטבועים בנו. המידע הזה, הן המודע והן התת-מודע, מעצב את האופן שבו אנו תופסים את המציאות ואת החוויות שאנו מושכים אלינו. לעתים קרובות, אנו מונעים על ידי מידע מגביל המונע מאיתנו לממש את מלוא הפוטנציאל שלנו ולחוות שלום ושמחה אמיתיים. המשימה האמיתית של החיים היא לזהות את המידע הזה ולשחרר אותו דרך תהליך של ניקוי פנימי וריפוי עצמי.


המראה של החוויה האנושית


כשאנו נתקלים באנשים או באתגרים בחיים, הנטייה האוטומטית שלנו היא לנסות לשנות או לתקן את מה שנמצא בחוץ. אולם, הגישה הזו מתעלמת מאמת בסיסית: כל מה שאנו חווים בעולם החיצון הוא שיקוף של העולם הפנימי שלנו. האנשים והנסיבות בחיינו הם כמו מראה, המשקפת בחזרה את המידע והאמונות הלא מודעים שאנו מחזיקים בתוכנו. במקום להתמקד בניסיונות לשנות את המראה, עלינו להפנות את המבט פנימה ולחקור מה בתוכנו מושך את החוויות האלה לחיינו מלכתחילה.


אומנות הניקוי הפנימי


ניקוי פנימי הוא תהליך עדין אך עוצמתי הדורש מאיתנו לקחת אחריות מלאה על המציאות שלנו. במקום להאשים אחרים או את הנסיבות החיצוניות, אנו מכירים בכך שהחוויות שלנו נובעות מהמידע שאנו נושאים בתוכנו. העבודה הפנימית כרוכה בלומר "אני מצטער" ו"אנא סלח לי" לעצמנו ולאחרים, ובכך לשחרר את האחיזה הפנימית בכאב, בפחד ובשיפוטיות. כשאנו מנקים את המידע המגביל, אנו יוצרים מרחב לאור ולאהבה הטבועים בליבת ישותנו לזרוח דרכנו.


אנחנו לא כאן כדי להציל אחרים


תובנה חשובה בתהליך הריפוי היא שאיננו אלוהים ושתפקידנו אינו "להציל" אחרים. כל אדם אחראי למסע הצמיחה והריפוי האישי שלו. כאשר אנו משנים את עצמנו ואת המידע שלנו, אנו באופן בלתי נמנע משנים את האופן שבו אנו חווים את העולם ואת האנשים סביבנו. זהו כוחו העצום של השינוי הפנימי. כשאנו מתמקדים בלהיות השינוי שאנו רוצים לראות בעולם, אנו מעצימים את עצמנו ואת הסובבים אותנו בדרכים עמוקות ומשמעותיות.


מודעות למידע המפעיל אותנו


צעד חיוני בתהליך הניקוי הוא פיתוח מודעות למידע ולתבניות החשיבה המפעילים אותנו. עלינו לשים לב לדפוסים החוזרים על עצמם במחשבות, ברגשות ובהתנהגויות שלנו, במיוחד אלה שגורמים לנו סבל או קונפליקט. ככל שנהיה קשובים יותר לתהליכים הפנימיים שלנו, כך נוכל לזהות ביתר קלות את המידע המגביל ולבחור לשחרר אותו. מודעות מאפשרת לנו להתנתק מהזדהות עם המחשבות והרגשות שלנו ולאמץ פרספקטיבות רחבות יותר על החיים.


הדרך סלולה באתגרים והזדמנויות


הדרך לחופש פנימי אינה תמיד קלה. היא דורשת אומץ, חמלה עצמית ונכונות להתמודד עם אי-הנוחות. לעתים, כשאנו מתחילים לחשוף ולנקות את השכבות העמוקות יותר של המידע המגביל שלנו, אנו עשויים להרגיש גרוע יותר לפני שנרגיש טוב יותר. זה חלק טבעי מתהליך הריפוי. העבודה הפנימית דורשת מאיתנו להיות סבלניים ואוהבים כלפי עצמנו לאורך כל הדרך. ככל שנתרגל יותר את הניקוי העצמי, נפתח יכולת גדולה יותר להתמודד עם אתגרי החיים בקלילות ובחסד.


כל אתגר הוא מתנה מוסווית


בסופו של דבר, כל קושי או התנגדות שאנו פוגשים בחיים הם הזדמנויות יקרות מפז לצמיחה והתעלות. הם מזמינים אותנו להסתכל פנימה, לזהות את המידע המגביל שלנו ולבחור בדרך חדשה. כשאנו מקבלים את האתגרים כמתנות, אנו פותחים את עצמנו לשינוי עמוק ולהתפתחות אישית. כל רגע הוא הזדמנות לבחור מחדש, לשחרר את הישן ולאמץ פרספקטיבות מרחיבות יותר על החיים.


הכוח לרפא את עצמנו


הבשורה הטובה היא שהכוח לרפא את חיינו נמצא בתוכנו. באמצעות עבודה פנימית מודעת, אנו יכולים להשתחרר ממעגלים של כאב וסבל ולעצב מציאות חדשה. זה דורש מאיתנו לקחת אחריות מלאה על החוויה שלנו, להתחייב לאמת הפנימית שלנו ולתרגל ניקוי עצמי יום-יומי. כשאנו מטפחים יחסים חדשים עם עצמנו, מבוססי חמלה וקבלה, אנו מגלים שלום ושלמות שאינם תלויים בנסיבות חיצוניות. זוהי המתנה האמיתית של הריפוי העצמי.


לחיות מתוך המהות שלנו


בסופו של דבר, החיים הם מסע התעוררות לאמת של מי שאנחנו. מעבר לזהויות והתפקידים הארציים שלנו, קיימת מהות עמוקה יותר של אור, אהבה ותודעה טהורה. ככל שאנו מנקים את המידע המגביל ומשתחררים מדפוסי העבר, כך אנו מתחברים מחדש למהות הזו. אנו מתחילים לחיות בהתאמה עם הלב והחוכמה הפנימית שלנו, ומבטאים בעולם את המתנות הייחודיות שלנו. זהו התהליך של זכירת השלמות המהותית שלנו והתגלמותה בכל תחומי החיים.


המסע של חיים שלמים


תהליך הריפוי העצמי אינו מסלול ישר או יעד סופי. זוהי ספירלה התפתחותית הנמשכת לאורך כל החיים. בכל פעם שאנו מרפאים שכבה של מידע מגביל, אנו חושפים שכבות עמוקות יותר של אמת ותודעה. כל רגע מזמן לנו את ההזדמנות לבחור מחדש, לאמץ פרספקטיבות רחבות יותר ולהתעלות מעבר למגבלות של העבר. המסע מאתגר לעתים, אך השכר - חופש, שלום ושמחה - שווה את המאמץ.

זהו המשחק האלוהי של החיים, שבו אנו מתעוררים שוב ושוב לאמת של מי שאנחנו ולאינסופיות הטמונה בנו. באמצעות המחויבות לצמיחה ולריפוי עצמי, אנו הופכים למגלמים חיים של האהבה והחוכמה האלוהית. זוהי ההזמנה של החיים - לחקור את המעמקים הפנימיים שלנו, לחגוג את המסע ולהשתתף ביצירת עולם חדש. צעד אחר צעד, אנו מעצבים את המציאות שלנו ומעוררים את העולם לאפשרויות חדשות.


הברכה של חיים מודעים


להיות מודעים למסע הזה ולהשתתף בו ביודעין היא אחת המתנות הגדולות ביותר של החיים. כשאנו מתחייבים לצמיחה אישית ולריפוי פנימי, אנו מעניקים לעצמנו את הברכה של חופש, שלום ושמחה אמיתיים. אנו הופכים לאור בעולם, מעוררים השראה ומעצימים אחרים דרך ההתגלות העצמית שלנו. זוהי המורשת האמיתית שלנו - להיות סוכני שינוי, מרפאים ומורי דרך להתעלות אנושית.


כשאנו נענים לקריאת ההתעוררות, אנו מצטרפים למסע קולקטיבי של טרנספורמציה ויצירה מחדש של העולם. יחד, אנו מרקמים מציאות חדשה המבוססת על אהבה, אחדות ואמת. זהו הייעוד הגבוה ביותר שלנו - לזכור את האלוהות הטבועה בנו ולהגשים אותה בכל צעד בדרכנו. בכל פעם שאנו בוחרים באור, כל פעם שאנו מאמצים את הריפוי, אנו תורמים לעלייתו של עידן חדש על כדור הארץ.


זהו הזמן לחגוג את המסע, לכבד את התהליך ולבטוח בחוכמה של החיים עצמם. במסע הזה, אנחנו אף פעם לא לבד. אנו נתמכים ומודרכים על ידי אהבה אלוהית שאינה יודעת גבולות. ככל שנכנע לתנועה הפנימית של הנשמה ונענים לקריאה להתעוררות, אנו מגלים את הכוח האינסופי שלנו לרפא, לאהוב וליצור. זוהי ההזמנה הנצחית של החיים - לעורר את האור בתוכנו ולזרוח בעוצמה. בואו נקבל את ההזמנה הזו, צעד אחר צעד, ונחגוג את הנס של להיות חיים ונושמים על הכוכב היפהפה הזה.





החיפוש אחר שחרור והארה פנימית הוא נושא מרכזי בשיחה עם ד"ר יהו לן. הוא מדגיש את החשיבות של ניתוק הקשרים והזיכרונות המגבילים, במיוחד אלו הקשורים לאנשים הקרובים לנו ביותר, כמו ילדינו. ד"ר לן מסביר כי זיכרונות, בין אם הם נתפסים כחיוביים או שליליים, הם בסופו של דבר "מתים" ומונעים מאיתנו ומהאחרים להתחבר ישירות לאלוהות הפנימית.


התהליך של "ניקוי" מתואר כמחיקה מתמדת של זיכרונות ושיפוטים, במטרה להגיע למצב של "אפס", ולו לרגע. ד"ר לן מאמין כי כאשר אדם אחד מצליח להגיע לנקודת האפס הזו, הדבר משפיע על כל האנושות ומאפשר לכולם לחזור למצב טהור יותר של חיבור לאלוהי.


עם זאת, ד"ר לן מזהיר מפני הסכנות הטמונות בקידום ושיווק של רעיונות אלה, שכן הוא רואה בכך מניפולציה העלולה לגרום לאנשים לעסוק בדברים שאינם מתאימים להם מבחינה אלוהית. הוא מדגיש את החשיבות של ויתור על הצורך לשכנע או להשפיע על אחרים, ובמקום זאת לאפשר לכוח האלוהי שבכל אחד לבחור את דרכו.


לאורך השיחה, ד"ר לן חוזר על נושא חוסר הוודאות והמסתורין של החיים. הוא מודה כי אינו יודע בוודאות כיצד הגיע למקום שבו הוא נמצא כיום, אך הוא מקבל זאת כחלק מן המסתורין. הוא מעודד את המאזינים להשתחרר מהצורך להבין ולשלוט בחייהם, ובמקום זאת לקבל את חוסר הוודאות ולהמשיך בתהליך הניקוי הפנימי.


ד"ר לן מעלה גם את הנושא של היחס שלנו לכדור הארץ, ומודה כי האנושות "אונסת" את אמא אדמה בדרכים רבות. עם זאת, הוא טוען כי איננו יכולים באמת לעזור לכך, מכיוון שכולנו לכודים בתוכניות ובדפוסים קיימים. הפתרון, לדבריו, הוא שמישהו יתחיל בתהליך הניקוי, וכך ישפיע על המודעות הקולקטיבית.


לבסוף, ד"ר לן מדגיש את ההבדל בין פליאה לבין חופש אמיתי. בעוד שרבים עשויים לחפש חוויות של התעלות או התאמה מושלמת, הוא מעוניין יותר בחוויה של חופש פנימי. חופש זה, לדבריו, נובע מהשחרור מהזיכרונות, מהשיפוטים ומהחיבורים המגבילים, ומהנכונות להישאר בתהליך הניקוי המתמשך, גם ללא ודאות לגבי התוצאה הסופית.


באופן כללי, המסר של ד"ר לן הוא של השתחררות והארה דרך עבודה פנימית מתמדת. הוא מזמין את המאזינים להתחיל בתהליך זה בעצמם, לא מתוך רצון לשנות את העולם, אלא מתוך הכרה בכך שהשינוי האמיתי מתחיל בתוכנו. בעשותנו כן, אנו משפיעים על המרקם הקולקטיבי של המציאות ומאפשרים לאחרים למצוא את דרכם לחופש ולחיבור עם האלוהות הפנימית.



חיפוש השחרור וההארה הפנימית


החיפוש אחר שחרור והארה פנימית הוא נושא מרכזי בשיחה עם ד"ר יהו לן. הוא מדגיש את החשיבות של ניתוק הקשרים והזיכרונות המגבילים, במיוחד אלו הקשורים לאנשים הקרובים לנו ביותר, כמו ילדינו. לדבריו, קשרים אלה, הנובעים מזיכרונות ושיפוטים, מונעים מאיתנו ומהסובבים אותנו להתחבר באופן ישיר ובלתי אמצעי לאלוהות הפנימית שבתוכנו. 


ד"ר לן מסביר כי זיכרונות, בין אם הם נתפסים כחיוביים או שליליים, הם בסופו של דבר "מתים" ונטולי חיים. הם מייצגים את העבר, את מה שכבר אינו קיים, ולכן הצמדות אליהם מגבילה את יכולתנו לחוות את ההווה באופן מלא ולהתחבר למקור החיים האמיתי שלנו. המטרה, אם כן, היא לשחרר את עצמנו מהשפעתם של זיכרונות אלה ולאפשר לעצמנו ולאחרים לחיות בהווה ולהיות מונחים על ידי החוכמה האלוהית הטבועה בכל אחד מאיתנו.


תהליך ה"ניקוי" כדרך להשגת אפס


התהליך של "ניקוי" מתואר על ידי ד"ר לן כמחיקה מתמדת של זיכרונות ושיפוטים, במטרה להגיע למצב של "אפס", ולו לרגע. זהו תהליך של השתחררות מכל מה שמעכב ומגביל אותנו, ומאפשר לנו לחזור למצב טהור יותר של מודעות וחיבור לאמת הפנימית שלנו. 


ד"ר לן מאמין כי כאשר אדם אחד מצליח להגיע לנקודת האפס הזו, הדבר משפיע על כל האנושות ומאפשר לכולם לחזור למצב מקורי יותר. זאת מכיוון שברמה העמוקה ביותר, כולנו מחוברים ומהווים חלק ממארג החיים האחד. כאשר מישהו מצליח להשתחרר מהזיכרונות והדפוסים המגבילים, הוא למעשה פותח פתח להתעוררות קולקטיבית ומזמין את כולם לעשות את אותו הדבר.


הסכנות שבקידום ושיווק רוחני


עם זאת, ד"ר לן מזהיר מפני הסכנות הטמונות בקידום ושיווק של רעיונות אלה, שכן הוא רואה בכך מניפולציה העלולה לגרום לאנשים לעסוק בדברים שאינם מתאימים להם מבחינה אלוהית. כאשר מנסים לשכנע או להשפיע על אחרים לאמץ דרך רוחנית מסוימת, קיים סיכון שהדבר ייעשה ממניעים אנוכיים או מוטעים, ולא מתוך הקשבה אמיתית לצו הפנימי. 


ד"ר לן מדגיש את החשיבות של ויתור על הצורך לשכנע או להשפיע על אחרים, ובמקום זאת לאפשר לכוח האלוהי שבכל אחד לבחור את דרכו. המסע הרוחני הוא בסופו של דבר אישי ופנימי, ועל כל אדם למצוא את נתיבו הייחודי. המשימה שלנו היא לנקות את עצמנו, להשתחרר מהמחסומים המנטליים והרגשיים, ובכך לאפשר לאור הפנימי שלנו לזרוח. כשאנו עושים זאת, אנו מהווים השראה ודוגמה חיה לאחרים, מבלי להידרש למילים או לשכנוע.


קבלת המסתורין וחוסר הוודאות של החיים


לאורך השיחה, ד"ר לן חוזר על נושא חוסר הוודאות והמסתורין של החיים. הוא מודה כי אינו יודע בוודאות כיצד הגיע למקום שבו הוא נמצא כיום, אך הוא מקבל זאת כחלק מן המסתורין. החיים, כפי שהוא רואה אותם, אינם תמיד הגיוניים או ניתנים להסבר. יש בהם יסוד של אי-ודאות, של ספונטניות ושל התהוות מתמדת. 


ד"ר לן מעודד את המאזינים להשתחרר מהצורך להבין ולשלוט בחייהם, ובמקום זאת לקבל את חוסר הוודאות ולהתמסר לתהליך ההתפתחות הפנימית. כאשר אנו מפסיקים לנסות לשלוט בכל דבר ונותנים אמון בחוכמת החיים, אנו מתחילים לזרום עם הקצב הטבעי של ההוויה ולגלות את היופי והשלמות הקיימים בכל רגע. המפתח הוא לשחרר את ההיאחזות בידוע ובמוכר, ולהיפתח למסתורין של הקיום.


היחס שלנו לאמא אדמה והצורך בריפוי


ד"ר לן מעלה גם את הנושא של היחס שלנו לכדור הארץ, ומודה כי האנושות "אונסת" את אמא אדמה בדרכים רבות. הוא מתייחס לעובדה שאנו מנצלים את משאבי הטבע, פוגעים במערכות האקולוגיות ומזהמים את הסביבה, לעתים קרובות מתוך בורות או אדישות לנזק שאנו גורמים. 


עם זאת, ד"ר לן טוען כי איננו יכולים באמת לעזור לכך, מכיוון שכולנו לכודים בתוכניות ובדפוסים קיימים. אנו פועלים מתוך התניות חברתיות, תרבותיות ופסיכולוגיות עמוקות, המקשות עלינו לראות את ההשלכות המלאות של מעשינו ולבחור בדרך חדשה. 


הפתרון, לדברי ד"ר לן, הוא שמישהו יתחיל בתהליך הניקוי הפנימי, וכך ישפיע בהדרגה על המודעות הקולקטיבית. ככל שיותר אנשים יתעוררו לאמת הפנימית שלהם וישתחררו מהדפוסים ההרסניים, כך נוכל ליצור יחד מציאות חדשה, המבוססת על כבוד, חמלה ואחריות כלפי כל צורות החיים.


חופש פנימי מול פליאה חיצונית


לבסוף, ד"ר לן מדגיש את ההבדל בין פליאה לבין חופש אמיתי. רבים מחפשים חוויות של התעלות, הארה רגעית או תחושה של התאמה מושלמת עם הקיום. אולם חוויות אלה, ככל שהן עשויות להיות מרגשות ומשמעותיות, הן בסופו של דבר חולפות ואינן מבטיחות שינוי של קבע. 


ד"ר לן, לעומת זאת, מעוניין יותר בחוויה של חופש פנימי מתמשך. חופש זה נובע מהשחרור מהזיכרונות, מהשיפוטים ומהחיבורים המגבילים, ומהנכונות להישאר בתהליך הניקוי המתמיד, גם ללא ודאות לגבי התוצאה הסופית. זהו חופש שאינו תלוי בנסיבות חיצוניות או במצבי תודעה חולפים, אלא נובע מהתשקעות עמוקה בהוויה עצמה.


חופש פנימי זה מאפשר לנו לחיות בהווה, להגיב לחיים בספונטניות וברעננות, ולאפשר לאנרגיה היצירתית הטבועה בנו לזרום ללא הפרעה. זוהי פריצה של המגבלות המנטליות שאנו מטילים על עצמנו, וגילוי מחדש של טבענו האמיתי כישויות מודעות ובלתי מוגבלות.


השתחררות והארה דרך עבודה פנימית


באופן כללי, המסר של ד"ר לן הוא של השתחררות והארה דרך עבודה פנימית מתמדת. הוא מזמין את המאזינים להתחיל בתהליך זה בעצמם, לא מתוך רצון לשנות את העולם, אלא מתוך הכרה בכך שהשינוי האמיתי מתחיל בתוכנו. 


ד"ר לן מדגיש כי הדרך להארה אינה דורשת מאיתנו להתנתק מהחיים או להסתגר במנזר, אלא דווקא להשתתף בחיים באופן מלא יותר, תוך כדי ניקוי פנימי וטרנספורמציה של התודעה. זוהי הזמנה להתעורר, רגע אחר רגע, מהאשליה של נפרדות ומוגבלות, ולגלות מחדש את החופש, היצירתיות והאהבה הטמונים בליבת הקיום.


בעשותנו כן, אנו משפיעים בבלי משים על המרקם הקולקטיבי של המציאות ומאפשרים לאחרים למצוא את דרכם לחופש ולחיבור עם האלוהות הפנימית. זהו תהליך הדורש אומץ, כנות ומחויבות, אך הפירות שלו - שלום פנימי, שמחה טהורה וחוויה ישירה של האמת - הם מתנות יקרות מפז המצדיקות את המאמץ.


בסופו של דבר, זוהי הזמנה לכולנו להתעורר לפוטנציאל האינסופי הטמון בנו, ולהפוך לגורמים של טרנספורמציה בעולם, דרך השינוי שאנו יוצרים בתוכנו. בכל רגע נתון, יש לנו את ההזדמנות לבחור מחדש, להשתחרר מהעבר ולהיוולד אל תוך ההווה הזה, העשיר והמופלא. זוהי הזמנה לחזור הביתה - אל עצמנו, אל החיים ואל המקור האלוהי של הקיום כולו.






תובנות מרכזיות


1. עלינו לקחת 100% אחריות על מה שקורה בחיינו ועל התפיסה שלנו את המציאות.

2. המידע התת-מודע שלנו מכתיב את מה שאנו חווים ורואים.

3. אם נמחק את המידע השלילי בתוכנו, לא נוכל לחוות אותו אצל אחרים.

4. המוח שלנו הוא במה והמידע רץ עליה, המידע הוא מה שקובע.

5. ניתן למחוק מידע ונתונים מהתודעה שלנו.

6. האויב היחיד שלנו הוא הזיכרון המשחק בתוכנו כשיפוטיות, כעס, טינה ושנאה.

7. ההו'אופונופונו הוא להתאהב במידע ולומר לו "אני אוהב אותך, תודה שהופעת".

8. כשהמידע נמחק, אנחנו נמצאים במצב של ריקנות, ואקום וחוסר.

9. רק מתוך הבסיס של האפס יכולה לבוא השראה חדשה.

10. רוב הזמן אנחנו תקועים במידע ובנתונים ישנים בלי להיות מודעים לכך.

11. שפה ומחשבה מגבילות אותנו מלהיות במצב אפס.

12. אמנים גדולים פשוט יוצרים מהמקור, ללא מודעות לתהליך.

13. אמת ויופי הם מעבר להבנה.

14. לקיחת אחריות מלאה על כל מה שקורה בתוכנו משחררת אותנו.

15. יש לנו בחירה להשתחרר מהתוכנות שלנו או להיצמד אליהן.

16. שינוי עצמי משנה את הסובבים אותנו, כי הם חלק מאיתנו.

17. שלום מתחיל בתוכנו, ואנחנו צריכים להיות שלמים כדי שאחרים יוכלו.

18. המידע מהמקור מגיע כשאנחנו משתחררים מהזבל הרגשי שלנו.

19. התהליך של ניקוי פנימי הוא לבקש סליחה על המידע השלילי בתוכנו.

20. כשמנקים מספיק, הפעולות הנכונות מתרחשות בצורה טבעית.


"המפתח לחופש אמיתי טמון בשחרור העבר. כל רגע מחזיק בתוכו הזדמנות לבחור מחדש, למחוק מידע ישן ולברוא את עצמך מחדש".

עצות מעשיות


1. קחו אחריות מלאה על החוויה שלכם ועל מה שאתם רואים במציאות.

2. שימו לב למידע ולזיכרונות המשחקים בתת-מודע שלכם.

3. אהבו את המידע השלילי והודו לו על שהופיע כדי שתוכלו לשחרר אותו.

4. מחקו את המידע עד שתגיעו לנקודת האפס, הריקנות והחוסר.

5. הישארו פתוחים להשראה חדשה שיכולה לבוא רק מתוך מצב של אפס.

6. היו מודעים לכך שרוב הזמן אתם תקועים במידע ובנתונים ישנים ועבדו על שחרורם.

7. התמקדו בלהיות נקיים ושלווים בתוככם, במקום להתעסק יותר מדי בשפה ומחשבה.

8. קחו אחריות מלאה על כל מה שקורה בחייכם, כולל את המידע והתוכנות הפנימיות שלכם.

9. תנו לעצמכם את החופש לבחור להשתחרר מדפוסים ותוכנות ישנות.

10. זכרו שכשאתם משנים את עצמכם, אתם משפיעים על כל הסובבים אתכם.

11. התמידו בתהליך הניקוי הפנימי של בקשת סליחה והרפיה.

12. סמכו שכשתהיו נקיים מספיק, הפעולות וההחלטות הנכונות יקרו מעצמן.


מנטרות לדיבור עצמי


1. במקום "אני אשם במה שקורה", אמרו "אני לוקח אחריות מלאה על החוויה שלי".

2. במקום "הם גורמים לי לכעס", אמרו "אני בוחר לאהוב ולשחרר את המידע המעורר בי כעס".

3. במקום "אני תקוע במצב הזה", אמרו "אני מוחק את המידע הישן ופותח את עצמי להשראה חדשה".

4. במקום "אני לא יכול לשנות את זה", אמרו "יש בי את הכוח למחוק מידע ולחוות מציאות חדשה".

5. במקום "החיים קשים", אמרו "אני אחראי על התפיסה שלי ובוחר לראות את הטוב והאפשרויות".


שאלות מעוררות מחשבה


1. האם אתם מוכנים לקחת אחריות מלאה על מה שאתם חווים במציאות ולבחון את המידע הפנימי שלכם?

2. כיצד אתם יכולים לזהות דפוסי מחשבה ותפיסות שליליות חוזרות בחייכם הנובעות ממידע ישן?

3. מה יכול לעזור לכם לשחרר ולמחוק מידע שלילי בתוככם ולפנות מקום למידע חדש?

4. איך תרגישו ותחוו את החיים כשתגיעו למצב של "אפס", ללא מידע ונתונים ישנים המשפיעים עליכם?

5. כיצד תוכלו ליישם את עקרונות ההו'אופונופונו בחיי היומיום שלכם, בעבודה, במערכות יחסים ובתחומים אחרים?


שאלון אפיון אישי


1. האם הקדשתם היום זמן לבחינת המידע והזיכרונות המשחקים בתת-מודע שלכם והשפעתם על התפיסה שלכם את המציאות?

2. באילו מצבים או אינטראקציות היום יכולתם לקחת אחריות מלאה על החוויה הפנימית שלכם, במקום להאשים אחרים או נסיבות חיצוניות?

3. האם תרגלתם היום "הו'אופונופונו" כלפי מידע שלילי שעלה בכם, על ידי אמירת "אני אוהב אותך, תודה שהופעת" ושחרורו?

4. כמה פעמים היום עצרתם כדי להגיע ל"אפס", למצב של ריקנות וחוסר, כדי לאפשר להשראה חדשה להיכנס?

5. באילו דרכים יצירתיות פעלתם היום מתוך מודעות לכך שאתם אחראים על המידע בתוככם ועל האופן שבו אתם חווים את המציאות?


HOOPONOPONO - הו'אופונפונו | יו לן מייסד גישת אפס המגבלות לניקוי פנימי והחלמה.

bottom of page