top of page

מהי התמכרות לקוקאין ואיך נגמלים - ד"ר מזרחי אברהם

Updated: Apr 22

קוקאין | התמכרות | ד"ר מזרחי אברהם | 12 הצעדים | טיפול


סם הקוקאין הוא סוג של תרופה מסוג הסימולטניים המשפיע על מערכת העצבים המרכזית. הוא מיוצר מצמח הקוקה, שממנו מפעילים תהליך כימי כדי ליצור את החומר הפעיל קוקאין.


סם הקוקאין משפיע על רמות הדופמין במוח, המסייע להעברת המידע בין תאי העצבים ומחזק את התחושה של ערמונית ותשוקה. זה יכול לגרום לתחושות של עוצמה, עצבנות, והפרעות במצב הרוח. סם הקוקאין נחשב לסמים מסוכנים ומפורסמים בעולם בגלל התלות שהוא יוצר והנזק הפוטנציאלי שהוא עשוי לגרום לגופנו.


סם הקוקאין הוא חומר פסיכואקטיבי המתקבל מהעלמת הקוקאין מצמח הקוקה. הוא משמש כפעיל על המערכת העצבים המרכזית וגורם להרפיית כאבים, תחושת חום וריענון ולהפעלת פעילות פיזית ומנטלית. סם הקוקאין מוכר כסם ומשתמשים בו כדי להפחית או לבטל תחושות של חרדה, ודיכאון. סם הקוקאין מוכר גם ממשפחת הסמים הקלים או סמים רכים. צריכת סם הקוקאין בימינו הפכה לבעיה גדולה בכל העולם עם תופעות לוואי רציניות, כגון התמכרות, מחלות לב, נזק למערכת העצבים וזיהום.



האם סם הקוקאין ממכר ?


סם הקוקאין הוא חומר ממכר המסוכן ונחשב לסם מסוכן ביותר. הוא מסוכן מאוד לגוף ולנפש ויכול לגרום להתמכרות חמורה ולפגוע בכל המערכות הגופניות והנפשיות של האדם. בנוסף, סם הקוקאין הוא חומר לא חוקי ברוב המדינות וצריכתו אסורה ומפורשת על פי החוק. ישנם רופאים ומומחים המטפלים באנשים המתמכרים לסם הקוקאין ומשתמשים בשיטות שונות כדי לטפל בסמים ולעזור להם להחלים.

איך נגמלים מהקוקאין

ניתוח תהליכי התמכרות לסם הקוקאין הוא מורכב מבחינה מנטלית ורגשית עם סיכונים כבדים להחלמה ארוכה ומתמשכת. למרבה המזל, כיום עם עזרת אנשי מקצוע ותמיכה רצינית ומסיבית, אפשר להצליח להתמודד עם התמכרות לסם הקוקאין. הנה כמה צעדים שימושיים להתמודדות עם התמכרות לקוקאין והם כוללים:


האם קוקאין עוזר ליחסי מין?


הקוקאין הוא סוג של סם המשפיע על מערכת העצבים המרכזית ועל התפקוד הפיזי של הגוף. בגלל זה, קוקאין יכול להשפיע על המערכת המינית ולגרום לחוויות מיניות חדשות ומגוונות.

אך חשוב לציין כי צריכת קוקאין עשויה להפוך את האדם לפחות רגיש לאינטימיות ולגרום לבעיות ביצירת קשרים מעמיקים. בנוסף, צריכת קוקאין בכמויות גדולות עשויה לגרום לבעיות בפונקציות מיניות ולפגוע בבריאות המינית כולל עצירות, אי רצון וקשיי אורגזמה. בסופו של דבר, זו לא אופציה בריאה לטיפול בבעיות מיניות.


האם קוקאין עוזר לתפקד טוב יותר בעבודה?


צריכת קוקאין אינה מפתחת יכולת עבודה טובה יותר או מועילה לביצוע משימות עסקיות. למעשה, צריכת קוקאין עשויה להזיק לביצועים וליכולת עבודה, כיוון שזה יכול לגרום לקשיים בריכוז ובזיכרון, ולהגדיל את הסיכון לטעויות ולאירועים לא רצויים בעבודה.


בנוסף, צריכת קוקאין עשויה לגרום לקשיים בהתמודדות עם מתח ולהפחית את הסיכוי להתמודד עם קשיים ואתגרים עסקיים בצורה בריאה ויעילה. בסופו של דבר, כדי להתפקד טוב יותר בעבודה, חשוב להשקיע בלמידה, פיתוח כישורים וקבלת כלים להתמודד עם מתח ולפתור בעיות, ולשמור על איזון בין העבודה לחיים האישיים והבריאותיים.


מה עושים ?


יישום תכנית טיפול מקצועית: זה חשוב ביותר לפנות למקצוענים ולפסיכותרפיה שיכולים לסייע בהתמודדות עם התמכרות לסם הקוקאין.


מרכז יום: מרכז יום נותן מענה כחלופה לאשפוז במרכז גמילה, לסם הקוקאין אין קריז פיזי קשה המחייב אשפוז המרכז סגור ולכן מרכז יום חמישה ימים בשבוע היא אלטרנטיבה מושלמת.


קבוצות תמיכה : לקבוצות התמיכה הממשיות ובזום יש תפקיד חיוני בהצלחת התהליך, אלה הם מקורות כוח עצומים, מקורות לתמיכה לידע, לאהבה, להכלה, ללמידה מניסיונם של מכורים אחרים בדרך ובמסע להחלמה מתמשכת.


לימוד 12 הצעדים: אין דבר חשוב יותר מאשר ללמוד את הדרך המיוחדת והיצירתית שמכורים הביאו לעולם, שיטת 12 הצעדים היום עברה את הסף מעזרה שהיא מגישה למכורים והיא עוזרת כיום לכל אדם שמחפש משמעות לחיים, עוצמה להתגבר על מכשולים פנימיים וחיצוניים, לצמיחה, לשינוי, לעבודה על הרגלי חיים מזיקים, לבניית חוסן פנימי, ליצירת מסלול ומטרות לחיים יצרניים ומועילים. זוהי פילוסופיית חיים משמעותית ביותר ומקובלת ביותר בעולם.


מתן תמיכה מהסביבה: תמיכה חברתית מהמשפחה והחברים יכולה להיות מכריעה להתמודדות מוצלחת עם התמכרות לסם הקוקאין.


פעילות גופנית ותזונה בריאה: זה חשוב להתחיל בפעילות גופנית קבועה ולאכול מזון בריא על מנת לחזק את הגוף ולהפחית את סיכון החזרה לצריכת הסם.


הקצאת זמן לטיפול: הפסקת צריכת הסם היא תהליך קשה ועצמאי, לכן חשוב להקצות זמן רציני לטיפול ולצורך זה להימנע מפעילויות וסביבה שיכולה לעורר את החזרה לשימוש פעיל בקוקאין. אנו מדברים על זמן מסוים שבו נצטרך לוותר על מקומות דברים ואנשים אשר עלולים להוות טריגר עבור המטופל לנפילה חזרה לסם. למשל אם חברים של המחלים משתמשים בקוקאין ונמצאים במסעדה או בבית במפגש חברתי הסיכוי לצאת משם נקי הוא סיכוי אפשי.


אם אתם בזוגיות והיה שימוש משותף בקוקאין זו בעיה קשה ומצריכה כלים מיוחדים לגמילה ולשינוי, כל אחד מהפרטנרים יכול לסחוף את השותף שלו לחיים בקלות לשימוש נוסף, בכל רגע של ריקנות, או כעס, או שעמום, הוא טינות מהעבר יכול להפיל אותם לשימוש פעיל.



בקש עזרה עוד היום בטאותרפיה בטלפון 03-7788766



קורס 12 הצעדים מדוע שיטת הצעדים יכולה לעזור לכם לצאת ממעגל ההתמכרות לקוקאין ? 12 הצעדים זו גישה הוליסטית ייחודית, גישה אשר שמה דגש על דחיית סיפוקים, התמודדות עם ריקנות, עם כאב, עם הצפת רגשות שנובעת מתוך תהליך הגמילה העמוק שהמכורים לקוקאין ולריכוז עצמי גבוה עוברים. 12 הצעדים מעניקה "מודעות נכונה" לטבעה של ההתמכרות למחשבות, שפה חדשה, ארגז כלים מיידי להתמודדות עם דחפים בלתי נשלטים, סביבה וחברותא שמעניקה עזרה אשר זמינה, שינוי גישה לחיים ואימוץ השקפה רוחנית וסיפוק רוחני אשר מהווה תחליף להתמכרות לקוקאין. "מכוח האני נגרם העוול, מכוח האני נוצר הסבל. מכוח העצמי מתרחק האדם מהחטא ומכוח האני האדם נגאל." (בודהה)

טיפול אישי "אין האדם יכול להתיר את עצמו מבית האסורים" הגמילה מקוקאין ומחשבות אובססיביות אינה מתאימה לאגו של האדם שרוצה לשלוט ולנהל את חייו ולהגיע לפשרות על-פי רצונו, המכורים לקוקאין לחרדות ופחדים חייבים עזרה גם קבוצתית וגם אישית. ההתמכרות מצריכה ליווי רגשי רוחני אינטימי, ליווי אשר יכול להיעשות רק על-ידי מומחים לטיפול בהתמכרויות וטראומה. ללא מטפל ועדיף אדם שכבר עשה עבודה על ההתמכרויות שלו הטיפול לא יעבוד. מטפלי טאותרפיה מחוייבים לעבוד על ההתמכרויות והטראומות של חייהם כדי לקבל תעודת מטפל. אנו מאמינים בלב שלם שאדם שלא וויתר על העולם החומרי לא יכול להיות מטפל בהתמכרויות.

קבוצות טיפוליות טאותרפיה מציעה מעבר לקורס צעדים גם קבוצות טיפוליות לטיפול בהתמכרויות הטיפול הקבוצתי נועד להשלים את ארסנל הכלים שאנו מציעים. פנו עוד היום לטאותרפיה לייעוץ וטיפול מרכז יום מתעוררים הוא בעצם המקום בו המטופלים שלנו עוברים תהליך עד שנה של טיפול אינטנסיבי 5 ימים בשבוע. המקום מיועד לכל מי שזקוק ליפול אינטנסיבי ארוך כדי לעשות עבודת עומק. לא כל אדם מסוגל להיגמל ללא מסגרת רצינית שתחזיק ותכיל אותו לאורך זמן. המטרה היא לא רק להיגמל אלא להישאר נקי לאורך זמן רב. 03-7788766 ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה "אין דרך לאהבה האהבה היא הדרך", ככה לימדו אותי חבריי לפני 31 שנים שהייתי שפוף ושבור, מאז הדת שלי היא האהבה, חיי סובבים סביב אהבה מעשית, אהבה שמייצרת החלמה, אהבה שמצמיחה מטפלים, מצמיחה מטופלים, אהבה שכל רצונה הוא להעניק לאחרים.


bottom of page