top of page

התמכרות לקנאביס מריחואנה גראס וחשיש - שיטת טאותרפיה - טיפול בהתמכרויות - ד"ר מזרחי אברהם - 12 הצעדים

Updated: Apr 22

ד"ר מזרחי אברהם

מייסד מכללת טאותרפיה

והמכון הישראלי לטיפול בטראומה והתמכרויות

שיטת טאותרפיה


האם עישון מריחואנה ממכר ? המכון הישראלי לטאותרפיה - התמחות בטיפול בכל סוגי ההתמכרויות


התמכרות לקאנביס | התמכרות לחשיש | התמכרות | למריחואנה | 12 הצעדים | ד"ר מזרחי אברהם



עבור מי שאינו מכיר את העובדות המונח "התמכרות" הוא מונח אשר מורכב ממספר היבטים שונים אשר בסופה של הבדיקה אפשר להבין האם האדם מכור או לא.

לטאותרפיה ישנה הבנה שההתעסקות בסם מסיחה את הדעת האם מריחואנה ממכרת או לא זו אינה השאלה הנכונה.

השאלה הנכונה האם את/ה בעלת אישיות התמכרותית או לא ?.

מהי התמכרות?

בדרך כלל התמכרות מתאפיינת בהתנהגות כפייתית אובססיבית אשר נועדה להשיג את הגירוי או ריגוש, אשר ממשיכה גם כאשר היא מובילה להשלכות שליליות והרסניות ובאה על חשבונם של צרכים חשובים אחרים.

השאלה האם המריחואנה, הגראס הוויד, מנהל לי את החיים, האם אני צריך אותו איתי, האם לאירועים אני זקוק לו, האם כאשר אני במצוקה וחרדה אני פונה אליו.



האם אתם רוצים לחיות חיים שלמים בלי כאב?

נכון שבתוך משפחת הסמים, ההרואין, הקוקאין, קריסטל מת, כדורי מרשם שכולם יכולים להסתיים במוות המריחואנה נתפסת בתוך חיינו כסם שאינו מזיק. צריכה מאסיבית של קנאביס עלולה להוביל להירדמות, צחוק מתגלגל ותיאבון מוגבר במקרה הטוב וייתכן שלחרדה מסוימת במקרה הפחות טוב (את החרדה יש המקשרים לעובדה שהמריחואנה אינה חוקית וכן שבמשך שנים רבות נמשכת התעמולה אשר מפחידה את מי שחושב לנסות ולצרוך מריחואנה בפעם הראשונה). אך מה קורה שהתפקוד המיני יורד בעקבות המריחואנה, מה קורה כאשר התפקוד בעבודה יורד, מה קורה כאשר התפקוד בבית יורד, מה קורה כאשר הזוגיות מסתיימת בהדלקת הג'ויינט הבא, מה קורה שישנם התקפים פסיכוטיים, מה קורה שהחרדה אשר נעלמה בתחילת הדרך פורצת שוב ושוב והצריכה של הסם רק עולה. נכון שהמריחואנה משככת כאבים, אך גם סמים אחרים עושים את הפעולה הזו, בעצם האמת היא שכל סם הוא משכך כאבים מיוחד. האמונה בסם, האמונה שאי אפשר בלעדיו היא אמונה שקרית, אפשר אחרת ותמיד אפשר לטפל בהתמכרות למריחואנה. כיום ישנה תעמולה רצינית ללגליזציה של המריחואנה לטאותרפיה אין דעה האם מריחואנה היא סם או לא, אין לנו דעה האם זה חוקי או לא, לנו אכפת מהאדם, מהמצוקה האישית שלו, מחיפוש הנחת, השלווה, הריפוי במקום שהוא לא מקבל ולא נרפא מהבעיה אלא מפתח תלות בחומר אשר משנה את מצב הרוח לזמן קצר ביותר. אנו ממליצים לך ליצור קשר עוד היום לאבחון של הבעיה אם היא קיימת ולקבל הכוונה נכונה ומתאימה שיכולה לחסוך לך הון .





לימודי התמכרויות בטאותרפיה

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות

קורס 12 הצעדים



האם אתה מכור לחשיש גראס קנאביס?


האם אתה מכור לחשיש גראס וקנאביס?


היום שימוש בגראס הפך נפוץ ביותר בקרב מבוגרים וצעירים, גברים ונשים, בקרב כל שכבות האוכלוסייה, ולצערנו גם בקרב ילדים ובני נוער, על אף היותו לא חוקי.

השימוש בגראס נתפש היום בקרב רבים כלא מסוכן, לא ממכר ואף מזיק פחות מאלכוהול, ועולות קריאות להפוך את השימוש בו לחוקי.

אולם, גם לסם זה ניתן להתמכר, וכמובן קיימת סכנה של מעבר ממנו לסמים קשים יותר. בשימוש בגראס או באחד מהסמים הקלים האחרים, לא תמיד מובן או ברור לאדם מתי זה נחשב שהוא עדיין בשליטה ומתי הוא החל לאבד את אותה שליטה ולהתגלגל במדרון התלול שנקרא התמכרות.

להלן מספר שאלות היכולות לכוון אותך לבדוק האם את/ה מכור לגראס.

נסה/י לענות על השאלות בכנות המרבית, ולבדוק עם עצמך האם איבדת את השליטה על השימוש בגראס והאם כדאי לפנות לעזרה מקצועית:

מרכז יום מתעוררים - גמילה יומית ללא אשפוז במרכז טאותרפיה לגמילה ממריחואנה וקנאביס

האם אתה מכור לחשיש גראס וקנאביס? חצי עולם לוקח סם האם אתה מכור לחשיש גראס קנאביס? היום שימוש בגראס הפך נפוץ ביותר בקרב מבוגרים וצעירים, גברים ונשים, בקרב כל שכבות האוכלוסייה, ולצערנו גם בקרב ילדים ובני נוער, על אף היותו לא חוקי. השימוש בגראס נתפש היום בקרב רבים כלא מסוכן, לא ממכר ואף מזיק פחות מאלכוהול, ועולות קריאות להפוך את השימוש בו לחוקי. אולם, גם לסם זה ניתן להתמכר, וכמובן קיימת סכנה של מעבר ממנו לסמים קשים יותר. בשימוש בגראס או באחד מהסמים הקלים האחרים, לא תמיד מובן או ברור לאדם מתי זה נחשב שהוא עדיין בשליטה ומתי הוא החל לאבד את אותה שליטה ולהתגלגל במדרון התלול שנקרא התמכרות. להלן מספר שאלות היכולות לכוון אותך לבדוק האם את/ה מכור לגראס. נסה/י לענות על השאלות בכנות המרבית, ולבדוק עם עצמך האם איבדת את השליטה על השימוש בגראס והאם כדאי לפנות לעזרה מקצועית:


תופעות לוואי של קנאביס מריחואנה וגראס

תופעות לוואי של עצלנות וחוסר עניין בביצוע מטלות

“תסמונת חוסר המוטיבציה” – מחקרים הראו שקנאביס הוא כל כך טוב עד כדי כך שיש מי שמעדיפים אותו על פני כל דבר אחר. השפעת קנאביס מעין זו גורמת לעתים להתנהלות ‘דחיינית’ בה דוחים דברים למחר.

בשביל חלק מהאנשים אין דבר גרוע יותר מאשר לעשן כשיש ברקע רשימה ארוכה של מטלות וסידורים על הראש, משום שזה גורם לסדר עדיפויות חדש, אחר.

הפתרון הברור לאנשים שכאלו הוא לא לצרוך קנאביס בזמנים עמוסים או כאשר ישנן מחויבויות קודמות חשובות. מומלץ לסיים את כל המטלות והמשימות שיש ואז ניתן להירגע ולעשן ללא דאגות על הראש.

מצד שני יש כאלו, מטופלים למשל, שצורכים את הקנאביס בכל שעות היממה. הפתרון עבורם הוא קודם כל בחירת זנים נכונים שתאפשר להיות אנרגטי ולהמשיך עם היום בלי “ליפול”.

אם לא מצליחים לשים יד על זן קנאביס ספציפי, כזה שמאפשר לנהל אורח חיים רגיל ונורמטיבי, ניתן לשקול כמה פעילויות שיתרמו לשינוי התחושה: למשל אימון גופני תדיר ואכילה נכונה ובריאה שיעזרו להישאר ערני ומלא אנרגיה.

תוספי תזונה, ארוחות עתירות באומגה 3 ( לדוגמא דגים ואבוקדו) ונטילת וויטמינים כגון B12 על בסיס יומי יוכלו לסייע גם כן בתוספת אנרגיה.


פרנויות וחרדות


פרנויות וחרדות הן תוצאה של שימוש

רבים מהצרכנים יוכלו להעיד שבמקרה כזה או אחר הם סבלו מהשפעת קנאביס שלילית כמו חרדה או מחשבות טורדניות לאחר עישון יותר מדי קנאביס. כשזה קורה רבים נלחצים וקשה להם מאוד להירגע לאחר מכן, לפחות עד שמגיעים למקלחת חמה או לשינה עמוקה.

אך מסתבר שיש לבעיה הזו לפחות פתרון אחד שיכול לעזור – פלפל שחור. פשוט ללעוס או להריח את הפלפל השחור יכול לעזור להירגע ולטפל בהיבטים השליליים של הקנאביס.

מדענים מאמינים שזה קורה משום שה-THC מצמח הקנאביס והטרפנים מהפלפל השחור נקשרים לאותו קולטן קנאבינואידים במוח. שניהם ביחד יוצרים אפקט מרגיע.



זיכרון לא רציף


אנחנו מעשנים כדי לחיות וחיים כדי לעשן

זיכרון לא רציף!!! חלק מצרכני הקנאביס סובלים לעתים בזמן שימוש מוגבר בדרך כלל מבעיות זיכרון קצר או קיטועים במחשבה. לכל מי שמשתמש בקנאביס באופן קבוע קרו מקרים שבהם הוא לא זכר על מה הוא דיבר הרגע, או שהזיכרון שלו מעט התערער והוא היה מעורפל לשנייה או שתיים. משום שקנאביס משפיע על כל אחד בצורה שונה, לחלק מהאנשים זה לא מפריע, אך חלק סובלים מזה ומפחדים שהתהליך הוא בלתי הפיך. בעזרת קריאה, למידה, תרגול ואימוץ של המוח, ניתן לשמור עליו ערני ורענן. מעבר לכך אימון גופני ידוע בכך שהוא מקדם התחדשות של קשרים במוח שחשובים מאוד ליצירת ושמירת זיכרונות. בנוסף גם דיאטה בריאה תעזור, ישנם מאכלים שנמצאו כמשפרי זיכרון כמו ביצים, ארטישוק, פיסטוקים ועוד. בעזרת אכילה קבועה שלהם הזיכרון אמור להשתפר ולהתחזק ולהיות מושפע אולי מעט פחות מצריכת קנאביס.


מאנצ’יז


"מי שיודע להסתפק במועט יהיה תמיד מרוצה"


אחד מיתרונותיו הגדולים של צמח הקנאביס הוא היכולת הנפלאה שלו לגרום לתיאבון בריא. אך מה שעוזר מאוד לחולי סרטן ומטופלים רפואיים אחרים, מהווה דווקא חיסרון לחלק מהאנשים שרוצים להישאר בכושר ולא להפריז באכילה בכל פעם שהם מעשנים.

יש כמה דברים שניתן לעשות נגד השפעת קנאביס זו, למשל לסלק מבעוד מועד מזון לא בריא מהבית כדי למנוע את הדבר מראש. מומלץ להכין מראש במקרר חלופות בריאות ומזינות למאנץ’ נטול אשמה.

בנוסף שמירה על זמני ארוחות קבועים ומסודרים יובילו להפחתה במידת האינטנסיביות של התיאבון כתוצאה מהקנאביס.

כמובן שישנם גם זנים מסוימים שיגרמו ליותר תיאבון מאשר אחרים בשל הרכבם השונה.

יש לציין שלמרות עידוד התאבון שהקנאביס גורם, מחקרים מהשנים האחרונות הראו שדווקא משתמשי קנאביס הם בעלי סיכוי טוב יותר למשקל תקין ולרמות אינסולין העוזרות לווסת את המשקל.



טיפול בהתמכרות לקאנביס מריחואנה וחשיש

גמילה מקנאביס ומריחואנה
גמילה ממריחואנה קנאביס וחשיש במרכז יום מתעוררים מבית טאותרפיה


שילוב של טיפול רגשי עם טיפול בשיטת 12 הצעדים , בעיקר טיפול התפיסות השגויות של האדם ללא נוגדי טיפולים דיכאון וחרדה, נמצא מאוד יעיל בטאותרפיה.

מחקרים לגבי הפרוגנוזה של ההפרעה מלמדים כי רבים מהמכורים מחלימים אחרי שנים של טיפול.

bottom of page